Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg lærte nettopp at det fins noe som heter en UV-drakt til bruk i syden. Og jeg som fremdeles bare bruker solkrem, jeg må jeg være helt utdatert. Hvor mange at dere har ting i kategorien - nevnte UV drakt - snørrsuger - babyfeeder - flaskevarmer - ammearmbånd - koplett mental oversikt over alle vognmerker og modeller fra 2007, inkl priser og funksjoner - og gjerne en viss innsikt i hva som skiller disse fra 2006 -modellene. (litt tidlig å snakke om 08 modellene enda, eller, hva vet jeg?) - tilsvarende oversikt over bilstoler Det er ikke rart mange syns det er for dyrt å få barn.......... Siden jeg ikke gidder å bli høvlet av de perfekte og uklanderlig utstyrte mødrene her inne mer, velger jeg å være anonym, så kan dere høvle meg for det istedet.
Huldretuss Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Ungene forsvinner i alt utstyrshysteriet. Det å være god mor måles i hvor mange unyttige ting du har skaffet til ungen din. Tragisk!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Velkommen til DiB verden, der perfekte mødre herjer hehe... Jeg har -snørrsuger (genialt til disse små bebisene) Ellers.... Nada av det ovenfor :=)
Ikkelektuell Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Gravide og småbarnsmødre tilhører gruppen verdens mest lettlurte forbrukere nest etter barn og tenåringer. Noe av det skyldes sikkert at en del førstegangsforeldre ikke helt vet hva som trengs og ikke, men en del er nok bare rent kjøpehysteri og trang til å ha det nyeste og beste. For ikke å snakke om all den frykten og paranoiaen denne gruppen mennesker legger for dagen, som selvsagt gjør markedet vidåpent for alle mulige duppeditter, fra doppler til sånne babymonitorer.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Meget mulig du bare overdrev for å få fram poenget, men jeg stikker hodet fram og spør likevel...UV drakt? Ammearmbånd? det er ikke ting som faktisk eksisterer...?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Det eksisterer, jo... se tråd på skravle nå om uv- drakt for barn. Ammearmbånd brukes for å huske hvilken pupp du brukte sist. De koster en 20 - 30 kroner og kommer i rosa og lyseblått
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Når vi første er inne på dette med dib-ånd kan du slenge på dette: dersom du kjøper UV-drakt eller andre forebyggende tiltak som man ikke brukte på 1960-tallet - så er du hysterisk, overbærende, wanna-be perfekt mor. Dessuten kommer det gjerne en link eller to på at JODA de brukte faktisk UV-drakt på 60- tallet, så der fikk du den. Up yours lissom!! Og et par andre kommentarer som ikke henger på grep og ikke har en dritt med sammenhengen å gjøre.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Vi har - snørrsuger (som er helt genialt når han er tett i nesa) - Flaskevarmer (siden han bare får mme) Men mye rart der ute ja.. Hehe.
Gjest MyIian Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har snørrsuger. Og lammeskinnspose. Thats it. Også har jeg trehjuling da
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Eneste vi har hatt av de der er snørrsuger. Funka som fjell når hun var bittelita,men etter hun ble litt større var det ikke sjans i havet til å få brukt den .. mye shit man kjøper unødvendig ja
ape Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 å så da hvis man vil ha det beste til sine barn?? Uv drakt, reima klær, bakovervendt sete, snørrsuger, flaskevarmer...osv osv...Kall det gjerne hysteri, jeg kaller det god fornuft. Og for meg virker det som de fleste på DIB er motstander av reima fordi det er så dyrt. Hvis man tenker pris pr. gang man bruker dressen blir den i grunn veldig billig i mortsetning til andre ting som ikke holder mål.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Vesla har selvfølgelig tskjorte og shorts i UVdrakt sjangeren. Brukes både på stranda og til å bade i:) Snørrsuger er genialt, spesielt rett etter barnehagestart hvor det er snørr OVERALT! God oversikt over vogner ja, men det er fordi jeg har flere venninner jeg har vært med på shopping siden de nylig har fått småttiser og at jeg selv handler etter søskenvogn. Forskjeller og slikt derimot kan jeg ingenting om. Og 08 modellene ble lansert på senhøsten 07, så vet du det HI:p
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Jeg vil ikke si at det nødvendigvis er en direkte sammenheng mellom hva som er det beste for barna, og hvor mye utstyr man kjøper. Men så klart, det er opp til hver og en av oss å bestemme hva man skal bruke sine egne penger på. Jeg sa forøvrig ikke et ord om Reima- dresser eller hvilken vei bilsetet skal stå - for å unngå at dette ble nok en diskusjon om hva som er best. HI
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 Hmmmm...utstyr ja... Vi har: Vogn(trehjuling ja...) Søskenvogn(trehjuling der og ja..) Ei billig dritt-trille(men veldig lita og praktisk sånn sett) Stellebord To stk barneseter(to stk unger og då) Vugge(lånt fra oldemor) Sprinkelseng til minste Juniorseng(sånn uttrekkbar)til eldste To stk Tripp-Trapp stoler Reiseseng(usannsynlig praktisk!) Div kle Doring Potte Flasker Tutekopper Leiker Badebalje Bruker q-tips til å ta ut snørr. Husker/kjenner ka pupp eg amma av sist. Bruker solkrem. Syns det avogtil grenser til utstyrshysteri ja...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #17 Skrevet 22. januar 2008 Vel til dere som har gått til anskaffelse av snørrsuger, en liten ting til informasjon: Den irriterer slimhinnene, og er ikke bra å bruke.. JA uansett om den selges til dette formålet..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #18 Skrevet 22. januar 2008 Har snørrsuger -som jeg aldri får til å virke men det gjør mannen min da så greit nok. Og så har jeg babyfeeder for det kjøpte svigermor når vi var der, men jentungen vil ikke ha frukt hvis ho får den ho skal ha biter rett i munnen ja. Ho elsker å tygge så får små eple biter og annet.
dione Skrevet 22. januar 2008 #19 Skrevet 22. januar 2008 uv drakt har jeg ettersom vi var i Australia i ferien og det er sommer der:-) ellers har jeg ikke noe av alt det andre
KaMa Skrevet 22. januar 2008 #20 Skrevet 22. januar 2008 Ha det beste til sine barn, ja... Hva er poenget med å måtte få bekreftet alle innkjøpene sine på DiB? Klarer du/dere ikke vurdere selv hva som er de beste kjøpene uten å få bifallelse for dette inne på et nettested? Siden du nevner merketøy, så regner jeg med du er en hjernevasket usikker mamma, som måler deg opp mot dib normen på hva det er man trenger og hvilket merke det må være. Og det har ingenting med å ville det beste for ungen sin å gjøre. Det handler om å ikke være istand til å stole på egne vurderinger, og derfor måtte måle seg opp mot hva andre sier. Personlig er jeg ikke motstander av noen som helst produkter, uavhengig av pris, men jeg er temmelig motstander om å preike om hva man kjøper. Jeg syns det er å underskrive en jeg-har-gitt-opp-livet-og er-fra-nå-av-husmor-og-intet-mer attest.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #21 Skrevet 22. januar 2008 he he ja ja nå blir jeg vel sikkert kalt dårlig mor og greier her men jeg må si at jeg har faktisk ingen ting av det på lista di HI...
vi blir 4 :o) Skrevet 22. januar 2008 #22 Skrevet 22. januar 2008 jeg elsker alt utstyr, og gleder meg over hver gang jeg finner noe nytt jeg kan kjøpe ) hvorfor skal jeg ikke kunne gjøre det? Jeg hadde en svært komplisert graviditet og fødsel, noe som førte til at jeg ikke var i normal form før lillegutt var nærmere 6 mnd.. mannen min jobber 7 dager i uken.. så alt utstyret reddet meg ) Flaske-sterilisatoren: som gjorde jobben mye enklere.. Flaskevarmeren :som gjorde at jeg slapp å stå og koke vann på natten termobag til lagde flasker.. Snørrsugeren: som bare er genial.. Fantastiske vogner som gjorde hverdangen og trilleturen til en drøm.. Babycallen som gjorde at lillegutt kunne sove ute og jeg inne.. mm.. tror jeg har det meste.. hohoho.. la meg nå ha den lille gleden i hverdagen..
prekæs Skrevet 22. januar 2008 #23 Skrevet 22. januar 2008 Ammearmbånd? Ler meg i hjæl... den var ny...
___ Skrevet 22. januar 2008 #24 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har snørrsuger. Den fungerer faktisk (kostet 40,-) Resten har jeg ikke og tror ikke jeg kommer til å anskaffe det heller. Det trenger ikke koste noe serlig det første året man har barn. Da kan man godt gjøre det billig hvis man vil. Når ungene blir tennåringer, da regner jeg med at det blir dyrt!
Dailis Skrevet 22. januar 2008 #25 Skrevet 22. januar 2008 Må innrømme at det var en periode etter hver fødsel mens produksjonen var så stor at brystene aldri ble tømt at jeg ikke husket hvilket bryst jeg ammet fra sist. Jeg gjorde ofte noe for å huske hvilket, hehe. Så hadde jeg hørt om dette ammearmnbåndet hadde jeg sikkert tatt en armring eller noe som jeg hadde flyttet fra arm til arm etterhvert;) Men hadde ikke kjøpt det tror jeg for de to-tre ukene- hadde jeg sikert ikke i min ammetåke rotet meg til, hehe. UV- drakt synes jeg høres smart ut. Vurderer det i sommer særlig til de to som blir lett solbrent uansett. Snørrsuger har jeg, men ært utrolig lite brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå