Gå til innhold

Dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig i bra form, men i går var jeg det IKKE. Utrolig hodepine, drikker vann og gikk en times tur i frisk luft, ingenting hjelper. Har tatt paracet noen ganger, men ønsker ikke ta så mye pluss at det hjelper ikke.

Samtidig ble jeg kvalm. Ikke kastet opp, og det er vel kanskje derfor jeg har dårlig samvittighet. Syns liksom jeg må kaste opp for å være hjemme fra jobb... Jeg bare brekker meg, magen vrenges og jeg kjenner den ekle syra. (beklager detaljene) Når jeg ligger på sofaen går det greit, men hvis jeg feks setter inn i oppvaskmaskinen eller kjenner spesielle lukter så vrenger det seg i meg. Problemet mitt er at på jobb (sykehus) er det veldig mange ubehagelige lukter, og ikke minst ting å se. Aldri reagert på slikt før, men gjør det nå.

Har tenkt på å få en sykemelding resten av uka for å komme meg litt. Alt dette går utover søvnen. Har nemlig ikke lyst til å fortelle mine kollegaer om graviditeten enda, er bare 7+3. Sjefen vet det da. Men å sky unna alle situasjoner som fremkaller kvalme, da hadde jeg blitt avslørt med det samme.

Hvordan klarer dere å skjule det på jobb hvis dere er kvalme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvis noen har tips ang hodepine tas de imot med stor takk!

Skrevet

ikke ha dårlig samvittighet..det er tøfft å være gravid...vær hjemme til du blir betre...

Skrevet

Jeg slet også med samvittigheten. For jeg er kvalm, men kaster ikke opp jeg heller. Men jeg måtte rett og slett kaste inn håndkle, og ble sykmeldt noen dager før jul.

Etter jul har jeg kun jobbet 50 % pga. kvalme, og ført forrige fredag kunngjorde jeg på jobben at jeg er gravid, var daf erdig med12 uke. Før det har jeg ikke sagt noe, annet enn at jeg er i dårlig form, så har jeg bare latt folk spekulere uten å bry meg. Sjefen viste hvorfor jeg var sykmeldt nå etter jul, og som han sa det, de øvrige på jobben har egentlig ikke noe med det.

Det er virkig å ta vare på seg selv. Og kvalmen skal jo være forbigående, så tenk heller på at du vil komme sterekre tilbake når formen tillater det.

Jeg har forøvig funnet ut at sure ting kan hjelpe litt mot kvalmen, f.eks grønne epler og sukkertøy med sur smak. Kanskje det hjelper litt for deg også...

Har også hørt at ingefær skal hjelpe, men har ikke testet det selv ennå....

Skrevet

Hei, vil bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i deg. Jeg er også kvalm, og jobber på sykehus.. Ikke alltid lett, og kan ikke bare ta en hvil når en føler for det. Sliter skikkelig om dagen. Har ikke sagt det til noen på jobb enda, og har egentlig lyst å vente litt også. Skal til legen på torsdag, så tenker å høre med henne hva jeg bør gjøre. Har to nattevakter i neste uke, og har ikke lyst å gå dem i det hele tatt. Både for at jeg er redd jeg blir veldig dårlig, og at jeg vet at nattevakter ikke er noe lurt. Jobber du natt?

Skrevet

Jeg tror at du må ta skynde deg langsomt som min mor pleier å si....Vær strikt med deg selv og legg på samme tid hver dag, hvis det er mulig prøv å få vakter på samme tid hver dag(vet det kan være veldig vanskelig )

Hvis du går på jobb, ikke drikk kaffe, drikk ikke iskaldt vann, lunket vann er best når du har hodepine, hvor har du vondt i hodet henne??Hvis du har vondt i panne området så kan det hjelpe med en varm klut for da åpner blodårene seg mer...

Ofte er svangerskapet første gang kvinner får migrene og kanskje den eneste gangen....Det er viktikg å slappe av og la kroppen jobbe i sitt eget tempo, hva med 50% sykemelding?? Hvis ikke, ta med en varm klut, lunket vann og ta en tur på do og skru av lyset i 5 min når det står på som verst, eller tilbring pausen med en 10 min blund på øyet...

Og ha alltid vann i nærheten masse vann f.eks en drikkeflaske dere kan drikke på i ny og ne...

Når det gjelder ekle lukter eller uvante...ta med deg tigerbalsam og smør deg rett under nesen hver gang du skal gjøre noe du vet du kommer til å brekke deg av....tigerbalsam er det peppermynte i og det skal være kvalmedempende....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...