J@h@ Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Var på 3D ultralyd i dag og jenta sitter med baken godt planted ned og beina opp rundt ørene..... Meget så bedagelig, og slik tror jeg hun har ligget lenge... Er 29 uker nå og lurer på om andre har erfaring. Har babyene snudd seg senere i svangerskapet? Skal til jordmor på torsdag så kommer til å diskutere problemstillingen med henne da. Dette er min 3. så det å føde i seteleie foretrekker jeg fremfor å måtte ta keisersnitt. Har bare litt lyst å forberede meg best mulig. Jenta var stor og rund, så blir jo litt redd for å gå over termin og at hun blir kjempediger. Men, men..... Rotete dette.... hehe...
74firkløver'n Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Barnet kan snu seg nesten helt frem til fødselen, baken fester seg visstnok ikke så lett som hodet. Det finnes yogastillinger som skal hjelpe mot dette. Men hvis det er ditt 3. barn og de andre fødslene var ukompliserte, er det ingen grunn til at du ikke skulle kunne føde normalt. Ta kontakt med Fødsel i Fokus www.fodsel-i-fokus.org og finn en emnekontakt med peiling på setefødsel.
to små søte Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 hei på deg.. ikke no morro beskjed å få fikk den i forige svangerskap, var å sjekka om jeg kunne føde setefødsel og alt mulig, men heldigvis så snudde hun seg 3 uker før hun kom så det er håp enda..
Piken på landet Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er i uke 30, og jenta mi sitter også på baken :-) Men jordmor sa til meg at det ikke var vits i å ta stilling til ks vs vaginal fødsel på lenge enda. Blir ikke henvist til sykehuset før uke 37 viss det fortsatt skulle være mistanke om seteleie, og jenta kan snu seg maaaaaange ganger før det....
J@h@ Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Takk for svar! Greit å vite at jeg ikke trenger å tenke noe særlig på det enda da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå