Gå til innhold

Hva er terskelen deres for å gå til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv veier jeg for og imot snørr og ørten ganger før jeg går dit. Finnes alltid grunner til ikke å gå. Går for lang tid å dra frem og tilbake til legen når jeg er på jobb, ikke er det rettferdig ovenfor hun som blir sittende igjen, hva om jeg egentlig er pysete og burde tåle mere osv, osv.

Nå har jeg hatt vondt i et kne siden før jul. Verst med det samme jeg reiser meg, blir bedre etter hvert som jeg går på det. Er så redd for at om jeg går til legen så blir jeg sendt til sykehuset pga. leddgikten jeg har og så får jeg paralginforte dytta på meg. Noe jeg ikke vil ha.

Hva er deres terskel for å gå til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ganske høy terskel for å dra til legen når det gjelder meg selv. Går helst for lenge med ting... Gikk sist i 3 mnd med UVI. Ble til slutt vooooondt!

Men, med barna har jeg lav terskel.

Skrevet

Tja, det kommer vel litt an på formen min ellers... Og om jeg vet hva som feiler meg eller ikke. Vet jeg det... går jeg ikke til legen.

Men det skal vel ganske mye til før jeg tar turen dit. Mens med barna er ikke terskelen så stor.

Skrevet

Hvis jeg har hatt vondt et sted i noen måneder (må flau og rød innrømme at jeg venta i seks måneder sist jeg hadde vondt i ankelen...legen ble skikkelig irritert på meg da gitt..) men om det er noe som halsbetennelse eller jeg vet (tror..) at jeg kan få antibiotika og bli bra igjen i løpet av noen få dager går jeg til legen nesten med en gang...

Får litt legevegring om jeg tror at de kommer til å dytte på meg fjernpiller eller noe annet jeg ikke vil ha.

Skrevet

Kommer helt an på hva det er. Ting som UVI går jeg til legen med med en gang, andre ting som vedvarende hodepine, uggenhet, svimmelhet ol kan jeg gå med en stund.

Treskelen for ungene er vesentlig lavere ;-)

Skrevet

Med meg selv venter jeg lengst mulig, mens med ungene går jeg fort =)

Skrevet

Er sånn som deg! Plages med et kne jeg også, og har tenkt maaaange ganger "i morgen ringer jeg legen"...det blir aldri gjort, for jeg synes bestandig at jeg er litt bedre. Og nå har det gått over (nesten)

Kan nesten ikke huske sist jeg var hos legen, men når jeg først er der så blir jeg tatt alvor. Innbiller meg at jeg blir det fordi han ser meg så sjelden at han skjønner at det er noe galt når jeg først kommer dit

he he...

Skrevet

Når jeg kjenner at jeg syk eller skadd ..kjenner min egen kropp så godt at jeg veit når jeg trenger noe mer enn varm solbærtoddy og paracet.

Skrevet

Med ungene har jeg lavere terskel,heller en gang for ofte enn for seint...men synes ikke jeg er overhysterisk..løper ikke på legevakta med dem når almentilstanden er fin og de har litt feber og snørrete neste for å sette det litt på spissen. Litt nøye med å få lege til å sjekke dem hvis de har slått seg i hode...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...