Gå til innhold

For tidlig å ta seg en fest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. er 3 uker siden fødselen til lørdag og samboer skal feire bursdagen sin. Farmor skal passe lillemann fra lørdag kveld til søndag. Føler meg som en dårlig mor, men føler også at alt går bra her hjemme og at vi har det bra alle mann. Er det teit å ta en liten fest så tidlig?? Jeg har lyst å bli med å feire, men får litt dårlig samvittighet også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du føler at du er i stand til det, så. :) Det er jo ikke akkurat slik at du lemner ungen hos hvem som helst heller, bare for å gå på fest. Men tenk litt på at du fremdeles kan ha hormoner som raser i deg.

Skrevet

Jeg var på utdrikkingslag når babyen var 5 uker. Det gikk supert!! Føler ikke at jeg er noen dårlig mor, det er det vel heller andre besserwissere som syns.... og det driter jeg i! Jeg har en perfekt sønn som ikke har tatt noe skade av det!

kos deg i helgen!! :)

Skrevet

Dette er noe du må føle på selv! Hva sier magefølelsen din??

Jeg klarte såvidt å dra på butikken uten snuppa de første 5 ukene, så det hadde vært uaktuelt for meg:)

Du kan jo evt. bli med et par timer og så dra hjem til barnet ditt....slik at du slipper at han må sove borte allerede...han er jo veldig liten enda og trenger nok mammaen sin:)

MEN som sagt, jeg dømmer deg ikke, men hadde ikke selv klart det:)

Skrevet

føler du deg trygg på det - så er det bare å feste i vei :) jeg for min del kunne fortsatt ikke sitte normalt 3 uker etter fødselen og følte meg som en dass som hadde løpt 300 maraton, så festing ble det ikke på meg så tidlig!

Skrevet

Det syns jeg du må bestemme helt selv! Hvis du føler at det er ok,så for all del..

3 uker etter mine fødsler har jeg verken hatt energi,form eller lyst til noe annet enn å sitte som en sekk i sofaen!

Men vi er forskjellige,og bra er det! :0)

Skrevet

Jeg syns absolutt ikke du er noen dårlig mor. Men, for meg personlig, hadde det vært alt for tidlig med en fest.

Skrevet

Er ikke for tidlig og du er ingen dårlig mor for at du tenker litt på deg selv og har det litt morro..

Jeg sitter også å tenker på å dra på fest.. Lillegutt er 1 mnd i morgen, men tror det blir en mnd til så tror jeg skal ta meg en tur ut.. Føler ikke behovet er sånn kjempe stort enda.. hehe..

Skrevet

Personlig hadde jeg aldri greid det. Så vidt jeg vet er "anbefalingene" å være borte fra barnet det første året i tråd med hvor mange måneder barnet er, ivertfall første halvår. Det vil si 1 mnd = 10 min osv....

Jeg hadde problemer med å gå fra mi når hun var 8 mnd....

Skrevet

Hehe huff tenk på de som dusjer en halvtime mens babyen er sammen med pappaen sin.. Det var DET forholdet til mor og barn

Skrevet

Det er ikke det de anbefaler, følg magefølelsen din...er den uggen så ikke gjør det...kommer mange andre festlige anledninger senere. Minsta er snart 9 mnd og vi begrenser det til noen få timer enda...pappan hadde henne en natt uten meg, det var katastrofe rett og slett.

Skrevet

Ups, korrigerer meg selv litegrann....mente 1 mnd 1 time borte osv.....

Skrevet

Ingenting veien for at mor kan være borte mello to måltider hvis barnet har god rutine når det er så lite, men ikke lengre enn det. Litt viktig for far å få tid alene med barnet fra starten også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...