Gjest Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 juhu!!!! 40 dager igjen!!! :-) heretter skal jeg konsekvent snakke i dager fremfor uker når noen spør hvor lenge det er igjen. juhu!!!
vipsen*en av hver* Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 jeg har 8 dager til før jeg er høygravid...
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 jeg syntes de siste dagene før høygravid "grensen" var uutholdelige og laaange. men nå er jeg her, og før du vet ordet av det er du der du også. :-) når er egentlig fødeklar "grensen"
~Mita~ Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Hei hei! Høygravid i dag jeg også!!! ) Om bare 19 dager er vi Fødeklare )
Meg og lillespiren <3 Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 *Hurra*! Høygravid i dag jeg også. Lurt å telle dager nå sistedenfor uker !
Fride08 Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Jippi!! Det er jeg også Nå er det full nedtelling!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 gratuerer!!! 19 dg er jo ingenting!! er så glad og har mere energi enn på mange dager. endelig nærmer det seg fødsel og å¨møte lillegutten.
Solståle med 2 prinsesser Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er rett bak dere.. kommer etter på lørdag ;o) ikke lenge igjen nå!
Solståle med 2 prinsesser Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Syntes det har gått veldig fort nå på slutten. Hvordan er formen din da Dyp og indelig lykke? Jeg ser at vi er neste like gamle, og venter begge førstemann, og har termin nesten samtidig ;o) Vi har også hund. Jeg er i fin form og gleder oss masse til å møte lille nurket om noen uker ;o)
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 formen er veldig bra og har i grunnen vært degt gjennom hele svangerskapet. eneste lille minus har vært konstante kynnere som ikke har gitt seg på tross av 100 % sykemelding i 1 mnd. men alt er bra med lillegutt og jeg har det jo strålende nå når jeg har tid til å ta det med ro og respektere kroppen. la meg si det sånn: det er ikke mye rot i skuffer og skap her hjemme lengre. alt er ryddet og vasket fra topp til tå. :-) hva med deg? hvordan hunder har dere? vi har en aktiv breton på 2 år som er midt i mega pubertet..... gøy
Solståle med 2 prinsesser Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 hehe... Jeg også er hjemme og har ryddemani, samboer bare ler av meg ;o) Må liksom ha noe å gjøre på hver dag. Han kommer hjem og lurer på hva jeg har ryddet i dag. hehe.. Hvis de har rett på UL så venter vi en liten jente. Hun har lagt seg med hodet ned, men det er ikke helt festet enda. Vi har 2 små hunder. En Cocker Spaniel og en Dachs, begge er 2 år. Det blir spennede å se hvordan de reagerer på et nytt familiemedlem ;o) Hvordan reagerer deres hund på barn? Våre er veldig nyskjerrige men tror og håper at det går bra når lille nurket kommer.
Jubelbrus* Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er visst høygravid i dag, jeg også! )
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 he he. min samboer er både lattermild og lettere oppgitt. he he. før jul ryddet jeg i alle verktøyskassene våre. fikk komprimert fra 5 til 2, og kan nå skue ut over en drøm av orden... føler meg både tilfreds og noe patetisk. :-) bruker dere dachsen på jakt? vi fikk det rådet at samboer burde ta med hjem noe tøy fra både meg og barnet like etter fødsel fordi vi vistnok endrer lukt når vi har født+at da blir hunden vant til den nye lukten hjemme. skal dermed akseptere barnet lettere. jeg har begynt å avvise ham litt mere, ikke gi så mye kos som jeg pleier + å ha ham litt i buret på dagtid selv om jeg er hjemme. dermed kommer han forhåpentligvis ikke til å forbinde barnet med mindre kos og avvisning. synes han ser litt stusselig ut når jeg ikke koser ham så mye, men minner meg selv om at han jo er en hund og må kjenne sin plass på rangstigen. han kommer nederst!! og så skal vi ha barnegrind i stuen så lillegutt kan ligge trygt og godt der på dagtid. min har også lagt seg med hodet ned og er heller ikke festet. og samboeren min er forresten 35 år. :-)
Solståle med 2 prinsesser Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 Nei, vi bruker ikke dachsen på jakt, men vi kunne nok sikkert ha gjort det. Han er superflink til å snuse opp ting, men ikke så lydig.. Min Samboer var litt "slapp" med opplæringen da han var valp. Cocker'en er superlydig, hun er min. ;o) Jeg var veldig flink å trene med henne da hun var liten, noe vi får igjen for nå. Og vi håper stadig at det smitter over på dachsen. ;o) Takk for tips om ta med hjem tøy med lukt på, sikkert kjempelurt. Vi fikk også høre at det er viktig at hundene får hilse/snuse på babyen så snart vi kommer hjem. Slik at de forstår at dette ikke er en inntrenger men et nytt familiemedlem. Vi har også skaffet oss lekegrind, med justerbar høyde, slik at nurket kan ligge litt høyere opp i begynnelsen. Det blir spennede å se hvordan dette går ;o) Vi har masse tilfelles ser jeg ;o) Blir kjekt å "følge" deg videre mot fødsel.
--niffi-- Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 Jeg visste ikke at det var en offisiell grense for "høygravid"! Er det altså 40 dager før termin? Og fødeklar, da, når er det? Jeg har bare vært i tredje trimester i noen få dager (83 dager igjen) men syns allerede det begynner å bli lite tid igjen! Plutselig har jeg skjønt at jeg kanskje skal ordne ting i stand! Kjempegøy
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 ja, høygravid er 40 dg før termin og fødeklar er vel ca 19-20 dg før termin tror jeg. jeg var kjempetidlig ute med å gjøre i stand. har storkost meg med å pusle og vaske tøyet og gjøre alt klart til lillegutt. vet du hva du får niffi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå