Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Er det mange som gjør dette? (altså, knipeøvelsene i bekkenet som mange anbefaler før fødselen) er i uke 19 nå, og burde vel begynne men syns d er så kjedelig!!!
*Super*Mamman* Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Nei, huffamei.. Sååååå kjedeli.... Venter med dette til ETTER fødselen, hehe....Ser for meg at hele resultatet skulle blitt ødelagt under en fødsel uansett så... ( mulig en unnskyldning jeg bruker for å slippe unna nå, hihi)...
*En rosa og en blå* Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Jepp! Prøver å knipe 6 sek m/10 rep hvertfall 2 ganger pr dag. Ikke alltid jeg husker det, men prøver hvertfall. Er i uke 14 nå. Aldri forsent!
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Off.. jordmor "maser" mye om dette, men som hun ene over her sier; det er jo sååå kjedelig!! har begynt på svømming for gravide og der tar vi knipeøvelser.. så det blir en gang i uka på meg foreløpig;) men får vel ta meg sammen...kanskje jeg skal gjøre som deg miraclewhip:)
nepomuk Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Ja, det gjør jeg! Merket betydningen av det etter sist fødsel. Jeg gjorde det under svangerskapet, flere av mine venninner gjorde det ikke. De fleste av de slet da også med litt inkontinens i tiden etterpå. Noe jeg ikke gjorde til tross for at jeg var den eneste som revnet masse (grad 3, innvendig og utvendig) Ja, det er kjedelig, men verdt det. Husk at om muskulaturen er sterk i utgangspunktet er den lettere å trene opp igjen etter fødsel.
2 fine små Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Alternativt kan man ha en del sex.... =o) Da bruker man de samme musklene.
nepomuk Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Hehehe... Ja, det er jo et godt alternativ ;o)
2 fine små Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Vi var superaktive forrige svangerkap, og jeg hadde heller ikke problemer etterpaa. Saa naa maa vi igang tenker jeg, om ikke annet saa for skjedemusklene sin skyld!! Hahahaaaaaaaaah...
*Willow* Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Jeg kniper Både fordi det antas å kunne stabilisere bekkenet underveis i svangerskapet(det forskes på dette nå sa jordmora mi) og for fødsel/ tida etter fødsel. Jeg gjør det f.eks når jeg ser tv, vasker kopper, sitter på bussen, dusjer og når jeg har sex! Det siste er meget lurt, da vet du om du gjør det helt rett, samt at det blir litt ekstra morsomt underveis:) Det sies jo at slik kniping øker kvinnens orgasme, og da blir det fort morsomt;)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Etter forrige fødsel fikk jeg beskjed om å droppe øvelsene til etter fødsel. bekkenbunnen var så godt trent at jeg hadde problemer og få ut lillegutt. Så denna gangen trener jeg ikke en muskel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå