kariuss Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Hei hei. er 3 uker siden fødselen til lørdag og samboer skal feire bursdagen sin. Farmor skal passe lillemann fra lørdag kveld til søndag. Føler meg som en dårlig mor, men føler også at alt går bra her hjemme og at vi har det bra alle mann. Er det teit å ta en liten fest så tidlig?? Jeg har lyst å bli med å feire, men får litt dårlig samvittighet også..
Tussa og Sofie Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Nei, herrejesus, har du lyst har du lov tenker jeg ;o) Vet ikke om du ammer eller hva du gjør jeg, men du må bare vite sikkert at småen tar flaske. Bare å pumpe seg det. Kos deg med bursdagsfeiring!
kariuss Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 Han tar flaske veldig bra, jeg ammer så tenkte bare å pumpe meg... takk for hyggelig svar
*tingeling* Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Nei kos deg masse på lørdag du. Trur det går bra eg......, du kan jo bare ta det litt med ro (dersom du skal drikke alkohol) åsså kan du henta babyen din tidlig neste dag. Ha telefonen mede deg så kan du ringa å sjekka kossen det går med babyen hos farmor Farmor koser seg sikkert også med en liten på besøk, hehe Kos deg!!
MissBenz Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 3 uker bare..??? Herregud! Ikke akkurat tiden for å tenke på seg selv. Men du bestemmer hva du vil gjøre for deg selv og din unge..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Det var vel unødvendig MissBenz? Synes du skal gå ut og kose deg jeg Bestemødre har også godt av å være sammen med barnebarnet
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Ufint svar. Syns det må være opp til hver enkelt hvor tidlig man velger å dra på fest.
Frk. Vable Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Hvorfor kan man ikke tenke på seg selv etter en fødsel???? Ungen tar flaske og tar ikke skade av å være uten mor i noen timer! Hva med de som bare gir flaske og får seg noen timer fri får å shoppe eller hva? Er det like ille?
kariuss Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2008 så koselig svart Frk. Vable.. hehe det er liksom greit, men man føler vel mer på det når man skal drikke litt.. vi får se hva jeg gjør på lørdag, blir vel et par glass vin tenker jeg. Føler meg jo i veldig fin form, og amming flakse og nattrutiner er i gang.. var jo i form rett etter fødselen også..
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 min gutt på 3,5 måneder har fortsatt ikke overnatta hos besteforeldre. jeg tør rett og slett ikke be de om ha stå opp på natta hver gang han våkner. men hvis dine er villige til å overta nattevaktene for en dag er det jo greit for deg = ) tar babyen flasket så ser jeg ikke det som no problem = )
MissBenz Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Tror ikke HI spurte noen spesielle. Kanskje jeg misforsto, men virket som om hun spurte alle. Eller?? Så jeg delte min mening..
pappan til mia Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 er nok enig med missbenz her... 3 uker er litt vel tidlig.. i allefall for meg, men det er din egen samvittighet du må kjenne på.. hvis du har samvittighet til å være borte fra ungen din på tre uker over lengre tid, så er det jo greit...
Nr4? 💓 Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 jeg feiret bursdag da min lille tass var 2 uker.. funka fint som heia det!! Han hadde det veldig godt hos bestemor som gjorde jobben like godt som meg!! Synes du skal gå på den festen og kose deg masse jeg!!Går jo ut ifra at han tar flaske da
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 I sånne debatter er det mange som sier "tar ikke skade" av ditt og datt. Hvordan vet dere det? Tipper dere? J eg ville ikke gått fra barnet mitt i det hele tatt foør det var 3 mnd, og ikke mer en 3 timer ad gangen etter det. Det har jeg ikke tippet meg frem til!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 Jeg personlig synes det er altfor tidlig, men så er hun nå også 6 mnd og har enda ikke overnattet borte fordi jeg ikke føler meg klar for det. Hvis du føler deg klar for det er det jo ikke for tidlig for deg å ta en fest. For meg er det enda for tidlig;)
dårlig ånde Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 åjoda det har du anonym, hvis ikke din 3 mnd gamle baby allerede snakker godt nok til å svare på spørsmålene dine så gjør du nok det. men alle må gjøre som de selv føler er riktig for deres barn, og så lenge du gjør det, gjør du nok ingen skade
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #17 Skrevet 22. januar 2008 Jeg synes 3 uker er for tidlig å sette vekk barnet sitt for en natt. Selv om man tror man har etablert rutiner, så merker barnet forskjell på mamma og bestemor, og vil sannsynligvis ikke være så trygg. Har ikke hatt noe overnattingsbesøk alene enda, og her er det 6 måneder siden fødsel. Har hatt barnevakt både på dag og kveld, da. Men alle må ta sine egne valg, og stå for dem selv. Dessuten, man kan vel fint feire uten å _måtte_ drikke alkohol, vel? Men, men. Din baby, ditt valg.
samuraibeibi Skrevet 22. januar 2008 #18 Skrevet 22. januar 2008 Jeg orker ikke å synse så mye i sånne debatter, men jeg kan komme med et forslag: vi feira samboers bursdag med masse folk og fest hjemme da gutten var 4 uker. Beibisen sov seg gjennom festen på diverse fang og var innom meg for å få litt melkepåfyll nå og da. Selvfølgelig gikk ikke folk festbananas og alle syntes det var stas.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 22. januar 2008 #19 Skrevet 22. januar 2008 så flott at du tenker på både deg og barnet viser at du er en super mor:) jeg har ikke hatt jenta mi på 5 mnd på overnatting....jeg føler hun har det best hos meg,hun tar ikke flaske,men kopp....om kvelden føler jeg ikke jeg kan gå ut pga hun er så mammadalt å jeg holder meg hjemme...okay hvem hjelper jeg med å gjøre dette??? ingen..ikke meg,ikke datteren min å ikke sambo.....så jeg synst det er flott at du klarer det,jeg må få et spark i stumpen så jeg kan komme meg ut på besøk i det minste....kos deg kjempe masse du å barne har det som regel helt topp hos besteforeldrene...
Frk. Vable Skrevet 22. januar 2008 #20 Skrevet 22. januar 2008 Hva har alkoholen med saken å gjøre? Det du snakker om, er jo å "sette barnet sitt vekk"... Hun må jo "sette han vekk" om hun er klin edru også. Det går forsåvidt også an å ha barnevakt hjemme, det hadde vi da jeg var i utdrikkingslag (5 uker etter fødsel, men da var pappaen "barnevakt") og når han var 2 mnd. var vi i bryllup og hadde også barnevakt hjemme hos oss. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan han har tatt skade av det... Han er en helt normal gutt på 9 mnd på alle måter!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #21 Skrevet 22. januar 2008 Det går vel fint, men jeg fikk beskjed om å droppe selv små mengder alkohol frem til barnet var seks uker, siden leveren ikke takler sånt så bra tidlig... For å få levere melk til nyfødtintensiven fikk jeg beskjed om at jeg minst skulle vente 2 døgn om jeg fant på å drikke et glass vin før jeg pumpet noe til dem.
Annemor83 Skrevet 22. januar 2008 #22 Skrevet 22. januar 2008 Jeg syns det var i tidligste laget jeg. Klarer du å kose deg når det er så tidlig etter fødsel? Datra mi på 6 mnd har enda ikke sovet borte. Og første gangen hun skal gjøre det så skal ihvertfall jeg være edru, slik at jeg kan troppe opp med en gang om det skulle skje noe.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #23 Skrevet 22. januar 2008 Jeg synes du sleiver, nå, Jølk. Det går an å sette seg inn i dette, lese f eks Stern, og ikke rettferdiggjøre alt som passer en selv, eller? Hvordan kan samvittigheten vite hva som er rett? Den vet jo bare det den har lært, og det er ikke nødvendigvis så mye. Hvorfor trenger en å gå på skole f eks? Går det ikke an å lære ting også om barn?
_Mita_<3 Skrevet 22. januar 2008 #24 Skrevet 22. januar 2008 Gjør akkurat det DU vil!!! Ingen som skal trakke ned på deg sellom du tar en fest så tidlig!! Gjør det DU føler:D Feir den bursdagen med han og Kos deg!!:)
_Mita_<3 Skrevet 22. januar 2008 #25 Skrevet 22. januar 2008 Jeg tok meg ikke en fest før han var 3 mnd.. Men det er INGEN fasit på når man kan gå ut å ta en fest.. når du føler deg klar:) ikke la andre rakke ned på deg! Du er nok en god mor uansett:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå