Gå til innhold

Gir dere babyen mat hver 3 time?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker at jeg gjorde det med førstemann. Ga han pupp hver 3. time. Synes det var greit å ha et fast tidspkt. Greit å forholde seg til.. Noen andre som gjør det eller gir dere når de viser tegn på å være sultene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så det litt ann og da gutten begynte å legge seg på hver 3 time begynte jeg å følge det. Jeg syns det var veldig greit fordi da hadde jeg roen hvis han gråt og tenkte at det kunne være andre ting en sult. Som regel gikk det å roe ham uten pupp og det blev bedre for meg og ham.

Men jeg gjorde det jo ikke slavisk selvfølgelig:)

Første mann hadde kolikk og jeg hadde ikke en anelse om hvorfor han skrek. Var det mat eller vondt eller trett. Det blev til at han fikk pupp altfor ofte og da igjen mye mer vondt i magen.

Skrevet

Jeg gir han mat hver 3 eller 4 time.. Og på kvelden så gir jeg han mat kl 8 og kl 10 for da skal han legge seg.. Vekker han alltid hvis han sover over 3 timer på dagen og gir han mat, men det er fordi han skal sove litt om natten også..

Skrevet

Min første var en "skjema-unge". Jeg viste på minuttet når han ble sulten og trøtt. Veldig enkelt å planlegge hverdagen med en sånn liten en. Min yngste har spist når hun er sulten og sovet når hun er trøtt, uavhengig av hva klokken viser. Prøvde å få litt mer rutine over ting en stund, men det ble det bare gråt av, så ga det fort opp.

Skrevet

Nei, Leonard får pupp når han vil... Noen ganger går det en time i mellom, andre ganger fem. Men har funnet ut at han får mat i snitt hver 3-4 time. Synes det er greit sånn jeg, men må innrømme at jeg trøkker inn litt mat uten at han ser sulten ut før vi skal kjøre til byen og lignende. Slipper da at vi må stoppe å mate halvveis i kjøreturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...