Gå til innhold

Flere som plages med hodepine/migrene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utrolig mye vondt i hodet, er 14+4 i dag. Når klokken nærmer seg 13 de dagene jeg er på jobb, er jeg helt ferdig pga hodepinen. I går var det kjempe ille, hadde vondt hele ettermiddagen og våknet med det i dag også. Har ringt legen min, han skal ringe tilbake senere i dag.

Huff, vil jo gjerne være frisk nå som kvalmen endelig har begynt å gi seg!!!!!

Flere som har det slik?? Har lest en plass at man kan få hodepine pga økt kons. av progesteron rundt denne tiden av svangerskapet, og at det skal hjelpe med vann og frisk luft. Har prøvd dette, og det funker bra de dagene jeg har fri fra jobb.......men ikke de dagene jeg jobber.....!!!! :((((

Skal det fortsette slik tror jeg at jeg må "kapitulere" og jobbe redusert en stund.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har mye hodepine. Kommer bla av at jeg er mye stiv i nakke og skuldre - her hjelper det med behandling!

Ellers så fant jeg ut at synet mitt hadde forandret seg mye. Har akkurat fått sterkere briller nå så håper det skal hjelpe!

Kan være mange grunner til hodepinen, men det enkleste å gjøre noe med er det jeg har gjort!

Skrevet

ja du er ikke alene med hodepine/migrene.. selv sitter eg her med konstant hodeverk på n`te dag på rad... er temmelig lei, men slik har det vært siden i starten av svangerskapet.. hender eg har noen gode dager innimellom, men så er det tilbake med full styrke igjen før eg får sukka for meg.. selv går eg sykemeldt for fullt og har vært det siden uke 10.. har også andre plager, men hodeverk sånn som dette er jo knapt til å leve med.. ukonsentrert, trøtt og frustrert!

så en trøste klem te deg!

Skrevet

Jeg ligger rett ut på sofaen nå med dunkende hodepine og Mac´en på magen. Det er så slitsomt! Jeg hadde det to dager i forrige uke også.

Det er vel hormonellt?

Skrevet

er nok hormonellt.. men kan også komme av at blodtrykket ikke er så stabilt som til vanlig.. (?)

jeg sliter også med mer hodepine nå når jeg er gravid, så det hender jeg må hive inn på en paracet..

men hvem kan klandre kroppen stakkars.. alt det den må igjennom bare for å få et lite barn... :P

Skrevet

Selv måtte jeg sykemeldes når jeg var 14 uker på vei. Hodepinen var altfor intens til å gå rundt med. Blodtrykket mitt steg også. Etter å ha vært sykemeldt i 3 uker begynte jeg i 50 %. Dette gikk kjempebra, og da skulle jo stae meg prøve tilbake i 100%. Det varte en uke, så kom hodepinen tilbake, og blodtrykket steg igjen :( Så da ble det tilbake til 50%, og blir nok det resten av svangerskapet (er 26+0 i dag).

Anbefaler deg å redusere stilling. Nå jobber jeg annenhver dag, og det fungerer veldig bra. Har fortsatt en del hodepine innimellom, men ikke verre enn at det fungerer både på jobb og i hverdagen ellers!

Skrevet

Tusen takk til alle som har svart meg:))

Fikk snakket med legen min og vi ble enige om at jeg skal jobbe 50 %, håper at jeg blir kvitt en del av hodepinen da.

*trøsteklæm* til alle som sliter med det samme som meg......:))

Skrevet

Bare et lite tips fra meg som også er plaget med mye hodepine og migrene - og har lite piller å hjelpe meg med under svangerskapet... Jeg går fast til akupunktør... det hjelper! Hun hjelper meg også med mange andre plager - alt fra kvalme til små deppiser til vann og cellulitter i bena...

Ikke bra for hverken mor eller barn at mamman sliter med sånne smerter...

Skrevet

Jeg var plaget med migrene før jeg ble gravid og er det nå også. jordmor sa at sånne ting ble ofte borte når man ble gravid, men det ble det IKKE! Jeg har hatt så migrene at jeg kaster opp og er helt ødelagt..og det er veldig begrenset hva man kan ta av smertestillende når man er gravid! arg...

Skrevet

Hei igjen!

I tillegg til akupunktur tar jeg magnesium som er med å få bedre blodgjennomstrømming i kroppen.. mer oksygen fyker rundt og det hjelper på migrenen,

Det har hjulpet, og hjelper meg nå gjennom mitt andre svangerskap på 2 år - denne gangen et litt ekstra tungt et pga tvillinger..

Høres jo ut som den "grønne" dama - men det er jeg definitivt ikke! Bare forsøker komme meg gjennom disse svangerskapene på best mulig måte...

Skrevet

Har ikke skrevet før - men dette temaet må jeg bare svare på:) Jeg har slitt med hode/nakke en god stund nå - men fikk god hjelp av fastlegen min nylig. Han driver med akkupunktur og satte ei nål i øret som skal sitte der i 14 dager. Den lettet på trykket - og holder hodepinen i sjakk - så lenge jeg ikke bruker merenergien til å gire opp tempoet tilsvarende. Da kommer nemlig hodepinen igjen.

Jeg tror han kalte det noe sånt som chen men - eller noe i den duren:)

Skrevet

Jeg har vært veldig plaget med hodepine gjennom hele svangerskapet men det var ekstra ille rundt uke 12-16. er nå i uke 26. for min del vet jeg at det blir everre under stress og når jeg spiser mye mat jeg ikke "tåler". feks mye brus, hvitt brød, kaker og godteri. få kjæreste til å massere litt i nakke og rygg og ta en paracet hvis det blir for ille. det kommer til å gå over etterhvert:)

Skrevet

Hodepine kan være tegn på svangerskapsforgiftning...obs obs!

Skrevet

Jeg har også mye mer hodepine nå. Men jeg har funnet ut at hvile og masse friskt vann hjelper meg. Liker ikke å ta smertestillende når jeg er gravid og gjør det kun i nøden. (tror jeg har tatt tre parcet til nå i svangerskapet, er snart 17 uker)

Det er grusomt plagsomt, man fungerer jo bare på halv styrke når man går med dundrende hodepine....

Skrevet

hmm.. jeg har altfor lavt blodtrykk til at kan være svangerskapsforgiftning pluss at jeg har ikke vann i kroppen.. skal jeg få svangerskapsforgiftning må blodtrykket mitt fordobles... =) det er først når hodepine pluss høyt blodtrykk en er i faresonen for det...

min hodepine nå er hormonelt i kombinasjon med littegrann stressnakke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...