Gå til innhold

venter og venter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På brev i posten med dato for UL. Spendt på å se hvilket sykehus jeg skal på. Hadde problemer i svangerskapet sist og ved fødsel. Lå da på Ullevåll. Men jeg har enda problemer med den behandlignen jeg fikk fra fødsel startet og til ho var født og hvordan noen av de som jobbet på barsel oppførte seg.

Det var bl. annet bestemt at jeg skulle ha KS grunnet babyn og mitt sitt beste.... men da vannet gikk 2 dager før planlagt KS og ikke overlegen på barsel avdelingen var på jobb den dagen. Bestemte jordmor på jobb at jeg skulle ikke ha KS nei, spilte ingen rolle hva Jeg eller mannen min sa, spilte ingen rolle hva som sto i papirene.......

Det hele endte med katastrofe KS og babyn nesten døde................

overlegen på den fødsel avdelingen kom og snakket med meg senere ho var rasende på jordmor som ikke fulgte papirene, og helt fortvila for min sin del stakkars. og jordmor ble raportert.

Så hadde jeg ei som jobba på Barsel som hengte seg så opp i min unge at det var absolutt ikke fred å få. Og stressa meg hele tiden med ting. Ho til og med prøvde å overklage at jeg skulel få reise hjem etter 5 dager når ho fant ut at jeg hadde fått tilatelse til å reise. ho ble faktisk fjerna fra å jobbe på mitt rom etter 3 dager når jeg var helt nedbrutt og utslitt og klarte å si fra til en på andre skiftet. Men det hindra ho ikke å komme å skulle bestemme og styre alikevel.

Vel for å si det sånn ikke noe koselig opphold å se tilbake på, så legen har søkt meg til Rikshospitalet denne gang. Men hvis jeg ikke får plass blir papirene sendt tilbake til Ullevåll siden jeg hadde så mye problemer med sist svangerskap.

Uff fra jeg fant ut at jeg var gravid denne gangen har jeg bare grua meg til sykehus opphold. Det skal ikke være sånt.

Jeg er klar over at selv på samme sykehus kan ting bli helt andeledes denne gangen, men klarer ikke å glemme hvordan det var sist. Uff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jenta mi var helt frisk bare liten. Hun døde nesten grunnet navlestrengen......

HI

Skrevet

Nei fysj for en grusom opplevelse du har hatt. Det er ikke akkurat den beste starten for en nybakt mor nei. Det er fritt sykehusvalg, så du må vel ikke nødvendigvis tilbake til Ullevål. Jeg var på AHUS og er superfornøyd. Sykehuset Asker og Bærum er jo også et alternativ. Jeg hadde sørget for selv å få kopi av min egen journal fra fødsel og barsel, enten fra fastlegen eller Ullevål, slik at du kan levere den dit du kommer i tilfelle det skulle være noe tull med oversending av journal osv.

Lykke til, det kan bare bli bedre for deg denne gangen tenker jeg ;o)

Skrevet

Uff, skal ikke være sånn. Håper du får plass på Riksen og at du får keisersnitt hvis du ønsker det. Jeg føldte på Riksen selv og har bare positivt å si om det. Hvis du har angst, finnes det jordmødre som du kan prate med sånn at du ikke går og gruer deg. Lykke til iallefall :-)

Skrevet

Nei vi må jo ikke ta ullevåll men uten bil er det fryktelig vanskelig å komme seg til de andre sykehusene hvis det skjer som sist. Jeg var på kontoll på sykehuset hver 2 dag i lang periode og deretter var jeg lagt inn ukesvis før babyn ble født.

Derfor er det egentlig et valg vi kan ta.

Det ville jo bety for meg at skulle jeg legges inn ville det ikke vært mulig for mannen min å ta med jentungen på besøk til meg..

Eller kommet selv.

Var vanskelig nok å ligge så lenge på sykehus sist når han var der hver annen dag.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...