Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Ved å kun gi morsmelk de gangene barnet ber om mat er jo slik vi skal gjøre det. Men når barnet er veldig glupsk. Vil stort sett ha mat hele tiden. Er nå litt over 3 uker gammel og veier over 5 kg. Er ikke det litt i overkant? Jeg føler at jeg må stramme inn på ammingen...men det blir jo også galt for barnets del. Noen forslag, eller andre med barn som vokser veeeeldig fort?
Frk. Vable Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Vår sønn vokste ganske mye de første ukene og ville spise ofte. Fikk bare mm. Spurte på HS om det gikk an å amme for mye, at de fikk for mye mat. HS sa at det gikk nesten ikke an, da måtte de være ganske så stor og spise sånn hver halve time over lang tid. Så lenge de får bare mm, kan de nesten spise så mye de vil. Han/hun stabiliserer nok matinntaket snart. Som sagt, vår gutt var også sånn de første ukene, men er nå 9 mnd. og helt gjennomsnitlig!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Gi ham melk så ofte han vil ha! Babyer vil aldri kunne bil for store av bare mm, det r mme man skal være litt varsom med. Noen babyer vokser fort ot mye den første tiden. Mim eldste gikk fraå være 3900 g ved fødsel til å være 5900 g ved 6 ukers kontrollen, han fikk kun mm. Til sammenligning veide mini 4440g ved fødsel og 5600g på 6 ukers kontrollen. Eldstegutten min er fortsatt veldig stor for alderen og kommer sikkert til å bli en høy og flott mann med tiden, mens mellomste som var større enn eldstemann ved fødsel nå ligger under gjennomsnittet på både lengde og vekt og ender nok ikke opp som den høyeste i klassen ;-) Babye og barn er ulike, men så lenge du bare gir mm vil han vokse akkurat såmye som han skal (med mindre man har for lite melk da).
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Ikke kutt ned på ammingen! Min gutt ble veldig fort stor den første måneden og så avtok det gradvis. Men han er fremdeles stor da. Noen barn blir bare større enn andre. Jeg vurderte også (ikke lenge) å kutte ned på ammingen. Hvis du ikke gir det han trenger da får du et helvete (=skrikende unge!). Det er ikke verdt det. De kan aldri få for mye morsmelk.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 min lillegutt har gått nå i fra 3225 og 50 lang til 7557 på 3 mdn kontrollen:) og kunn mm. ganske utrolig ... har er ikke feit, han bare ser litt større ut enn han er... så god atte... men mange syns han har lagt på seg mye, men hss sier at de jeg ikke skal bry meg... han følger sin kurve!!! Flere som faktisk sa til meg at jeg måtte gi han vann når han var 6 uker (5200 var han da), og ikke mm... har du hørt noe sååå sykt? kos deg med ammingen og babyen din=)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 han var forresten 61 cm på siste kontroll (3 mnd)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Min gutt var akkurat like stor som din på 3 måneders kontrollen, LOVE og prinsen. Store babyer, men robuste også da! hilsen anonym fra 16:58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå