74firkløver'n Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Han har alle symptomer på det, sover dårlig, spiser dårlig, immunforsvaret er bortevekk, småsyk hele tiden. Når han kommer fra jobb er han så sliten at han bare orker å ligge på sofaen og se på Discovery. Han har mistetlysten til det meste av det han gledet seg over før, nå er han fraværende, og blir grinete hvis man insisterer på kontakt. Det sier seg selv at familelivet lider av dette. Jentungen min på10 år går store buer utenom ham, hun på 20mnd. er visst bare til bry, og hvordan det blir med en baby til; det lurer jeg på. Har termin om 7 dager.Hadde han enda innsett at han trenger hjelp til å få orden på seg selv, men neida, trenger ikke noe psykolog han, klarer seg selv jo.....jommen sa jeg smør. Hvordan får man vett inn i tykke mannfolkskaller?!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 høres nesten ut som gubben min. vært småsyk siden jul. Huepine. Sover sykt dårlig. Kommer hjem legger seg på sofan. Sover litt..eneste er at min er sta og gjør ting som han "må" som å spille innebandy, både trening og kamper. Ellers er han dau når han er hjemme.
74firkløver'n Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 Han har vært sånn siden tidlig i oktober. Ikke er det første gang heller. Han har prøvd åskifte jobb to ganger, og det er det samme hver gang. Fyr og flamme og full innsats (og helst litt til) i begynnelsen, alt er fantastisk, og så dabber det av etter noen mnd. Holder koken en stund med gerimax trippel og B-vitaminer, men så er det jamt slutt. Har begynt å lure på om han tåler å ha jobb + familie i det hele tatt...
1, 2, 3!!! Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Oi, høres ut som gubben her det... Sover ikke dårlig, men sover mye. Kan godt gå fra "middagsdupp" og rett i seng, og sove til dagen etter... Spiser dårlig, bare 1-2 ganger daglig... Når han kommer fra jobb, spiser vi middag, og etterpå er det sofaen og Discovery her også... Fraværende, svarer hvis han blir spurt om noe, men uten å vite hva et spørres om... Søndagene er familiedager, og de er de eneste dagene han er fullt tilstede. Vi har to barn, en gutt på 6,5 år og ei jente på 4 år, og har nr 3 på vei. Gutten og jenta vår er helt annerledes når det er bare oss, enn hvis pappa også er til stede. Er han tilstede, blir de fortere irritabel, sinte, mere sårbare/hårsåre... Men neida. Ingenting galt med han, bare litt vondt i ryggen innimellom... DET er det han svarer!!??!!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Hørest ut som min mann. Vi har hatt det sann i mange år, spesielt på vinterhalvåret. Hadde ei venninde so lurte på om han kunne ha vinterdepresjon (mangel på sol). Ho annbefalte nokre tablettar du får kjøpe på apoteket, Hypericum stada, tørket ekstrakt av johannesurt. Det er eit naturlegemiddel. Har fått ein ny mann etter at han begynnte å ta desse frå oktober til mars....
74firkløver'n Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2008 Helgene er ikke særlig bedre, dessverre. Har ikke tenkt på hypericum, skal foreslå det. Men jeg tror nok det må en større "opprydning" til. Vanskelig barndom osv. Han er person som ikke ser sine egne begrensninger, og slikt finner det ikke piller mot. Det må læres. Men hvordan få enmann til å innse at han må jobbe med seg selv, og ike bare skylde på at de andre er så vanskelige?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå