Gå til innhold

Trenger råd!!

♥Mamma`n til lille Kasper♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Kasper har sovet i sengen vår med meg fra vi kom hjem fra sykehuset. Han legger seg da med meg når vi legger oss ca 22-23. Han blir noen ganger gått med rundt i huset til han sovner med evt pupp eller smokk. Han sover da så lenge jeg vil om morgen, med mating om natten. Han sover litt på dagen også. I går eksi opp stod vi opp kl 10 ca. da sov han igjen ved 14 tiden og sover noen timer.

Har så lyst til å få han i egen seng i kveld og få rutine på sovingen hans. Men hvordan få dette til?

Trenger råd....

Vær så snill og hjelp meg. Trenger re tt og slett en plan-tidsplan- og lure triks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kasper er foresten 2 mnd og ei uke

Skrevet

Heisann!

Hvor gammel er han egentlig?

Personlig har jeg jobbet mye med å holde vesla unna vår seng. Hadde henne i vugge helt fra starten av, men fungerte ikke så bra, så da endte hun i vår seng noen netter. Men var redd for at dette skulle bli en vane så da satte jeg i første omgang vognbagen oppi senga, så hun sov "hos oss" men for seg selv, etter en ukes tid flyttet jeg henne over på eget rom jeg da, fortsatt i vognbagen opp i sprinkelsengen, så etter en ny uke la jeg henne i sprinkelsengen pakket med litt tepper osv rundt hodet. Dette går nå fint.

Min er straks 3 mnd. Legger seg mellom 22-23 som din, har de siste 1,5 mnd lagt henne våken i sengen og sittet der og gitt smokk, strøket på kinnet og i pannen. Har hun skreket har jeg tatt henne opp med engang og roet henne og lagt henne ned igjen. Kunne gjerne bruke både 1 og 2 timer før hun sovnet, men lot henne aldri skrike.

Når hun ble flyttet på eget rom satt jeg der inne og gikk litt inn og ut og dyttet smokk osv, tok som regel 1 time, deretter litt og litt mindre. Nå legger jeg henne og må kanskje inn for smokk en 2-3 ganger før hun sovner. Hos oss er det helt avgjørende at hun er klar for nattsoving. Hvis jeg legger henne kl 20 selv om hun er trøtt så skriker hun med engang. Da vil hun bare ha en liten lur og ligger i vuggen i stua, når hun er "klar for natten" sovner hun i senga si uten skrik og etter en 5-10 min. Jeg har vært veldig striks på det med å sove i egen seng og å "finne søvnen selv" til natten. På dagtid har jeg bært og bysset og hun har sovet på meg inntil for 2 uker siden, da gikk plutselig det greit å sove selv og sovne selv da og.

Lykke til!

Skrevet

Der fikk jeg svar på alder ja... ;o)

Ville også bare si at jeg tenkte at det var like greit å få henne på eget rom mens hun enda ikke er gammel nok til å "forstå" at vi går inn og ut eller at hun føler seg forlatt, eller at hun kan "manipulere" oss. MEN, hun har aldri fått ligge å skrike, har hele tiden sørget for trygghet. De er altfor små for å ligge alene å gråte.

Skrevet

tusen takk for svar:) prøve å begynne i egen seng i natt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...