Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Har en gutt på 5 mnd, som til nå kun har fått mm. Vurderer å venne han til annen føde etterhvert, og tenker i første omgang velling. Men hvordan lager jeg det, (mengde) og hvor ofte kan han få? (har kjøpt flaske med tut til tyktflytende veske, (dr Browns) hilsen "uvitende førstegangs":)
pnillan Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har begynt med grøt til begge mine fra 4 mnd, maisgrøt som røres ut med mm eller mme. Jeg har laget den veldig tynn og gitt med skje, det fungerer veldig bra. Førstemann fikk også tidlig most potet blandet med mm, det gikk også ned på høykant! Lykke til!
litakine og Theodor Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 lag mme, og så putter du ett par teskjeer med grøtpulver i flaska og rister godt - lillegutten min elsker det, så jeg lager 180 ml mme, og med 3 sånne mmeskjeer med grøtpulver, enten ris eller mais
loveandmarriage Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Henger meg på her jeg.. Gir du dette til hvert måltid, eller bare en gang om dagen? Jeg lager 250ml mme da, skal jeg ha mer grøtpulver i da? FIkk gutten din noen reaksjoner i magen?
Modenmamma40 Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Huff her kommer jeg og ødelegger. Helsestasjonen her anbefaler ikke velling. Heller tynn grøt med skje slik at de skal lære seg til spisebevegelser. Men det skjer at jeg gir min på fem måneder det ja. Særlig hvis han har vært dårlig. Hatt dårlig matlyst etter sprøyte, og da glir velling lettere ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå