Gjest Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Har nemlig fått et inntrykk her inne at et er noen klassiske ting som går igjen som da altså er typisk mannfolk. F.eks: *Skulle tro han er døden nær hver gang han er litt syk, f.eks lett influensa, og overdramatiserer alt og er mer syk enn noen andre i hele verden og vil bli oppvartet etter alle kunstens regler. *Ser ikke at det er husarbedig som må gjøres, du må peke på rotet på gulver og be ham rydde, mase på at han skal ta ut av oppvaskemaskinen, tør ikke å slippe ham nær vaskemaskinen engang osv. *Gjør ikke noe praktisk med barna (gi det mat, stelle det, bade ol) uten å bli bedt om det. *Stikker ofte ut på byn eller til kamrater og mener det må jo være lykke på jord for deg, i hvertfall det mest innlyendfe, at du får sitte hjemme med barn kveld etter kveld og helg etter helg alene. *Ser på det som en selvsagt ting at han får sove lenge hver morgen, adlri ta noe nattevåk ol, for han stakkers må jo på jobb. Sikkert mer også, men mener dere virkelig seriøst at dette er typisk mannfolk dere som så ofte skriver om ting som dette og er enige dere i mellom at slik er nå bare mannfolk og dette er typisk dem? For jeg er i hvertfall totalt uenig. Mannfolk er vel en like hetrogen gruppe som oss kvinnfolk vil jeg tro? Og både min mann og store deler av de andre mennene jeg kjenner passer igrunnen svært dårlig inn i denne listen av ting som da altså skal være "typisk mannfolk".
Frk. Vable Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Hehe... blir nesten litt småforbanna nåe jeg leser innlegget ditt..:!! Faens menn.....
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Hvem da er faens menn? Poenget mitt var bare at jeg synes det er litt dårlig gjort å si "typisk mannfolk" om ting som dette når mannfolk tross alt er like ulike som oss kvinnfolk, er massevis av mannfolk som overhode ikke passer inn i den listen her, er ikke de typisk mannfolk de da? ;-)
Anne-B. Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er ikke enig. Jeg skjønner ikke hvor man finner de mannfolka hen, ellers så har jeg kanskje bare vært veldig heldig? Vi fordeler oppgavene mellom oss her hjemme, og sånn er det nå hjemme hos mamma og pappa, og svigers. De gangene samboer kommer hjem fra jobb og begynner på middagen, så får jeg faktisk litt dårlig samvittighet, men da holder jeg som regel på med minsta vår eller noe sånt.
Kaffemocca Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Hvis jeg tar alle de mennene jeg kjenner så finnes det noen få av dem som har alle disse "egenskapene" men de fleste jeg kjenner er ikke sånn. F.eks sambo han tror han er døden nær når han er syk, men ellers er han flink til å stelle unger, gjøre husarbeid og står opp med unger like ofte som meg og her byttes det på å gjøre ting mens den andre sitter hjemme. Hadde sambo vært slik du beskriver hadde han ikke vært mye å samle på!
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Nei ikke sant? Men jeg tror mange her inne har slike menn og at disse prøver å unnskylde oppførselen til deres menn med å si at dette er nå engang bare typisk menn å være slik. Synes bare det er littt trist...
Gjest MyIian Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Jeg kjenner meg sjeldent igjen i "typisk menn" her inne. Eneste som er kjipt med min mann er at når han skal lage mat så smaker den ikke godt. så det gjør jo at jeg alltid må lage den, men det er ikke noe problem.. Utover det er han nesten mer flink enn meg;9
Næsningsfrua Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Det eneste punktet som er typisk for min mann er at han blir dødssjuk.. Heldigvis ikke ofte det skjer,for da hadde jeg slått ham i huet! Han ser ting som må gjøres i huset,men har høyere terskel enn meg for når det trengs.Og da har jeg enten bedt ham om å gjøre det,eller gjort det selv. Men hadde gubben min hatt alle de punktene du nevner,hadde han ikke vært gubben min! Sånnt utsetter jeg meg ikke for frivillig..
Mamma+2 Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er nok en av de som tiltrekker meg "slike typiske mannfolk"...er det ikke rart hvordan man tiltrekker seg gjerne samme type mennesker... Men nå har jeg tatt skrekken og er singel...og det skal jeg fortsette å være så sant det ikke dukker opp en engel - helt ulik de jeg har vert sammen med.... MEN for å si det...jeg vet det finnes skikkelige mannfolk også....
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 et typisk mann folk er det du beskriver det og jeg har rotet meg oppm ed to av det slaget.. men han jeg har funnet nå er vel en av de ikke typiske mannfolkene.. men likevel MANN med stor M.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Ingen av de der er typisk min mann:) Min mann er snill, jeg er nok en slapp kone og han burde oppgradere.
Sjefsmegga Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Hehe..min er absolutt mann og har sine "mannegreier", men kjenner ha ikke igjen i noen av de karakteristikkene i hvertfall. Vi står opp sammen i helgene ( i uka stør han opp før oss), bytter på å ligge litt lengre en skjelden gang. Han bidrar til både mating, stell,kle på barna og husarbeid, matlaging og klesvask..ikke blir han syk heller..i hvertfall nekter han for at han er syk hvis hen er dårlig.. PÅ toppen av dette er han handyman og RÅFLINK med å snekre. Funnet DRØMMEMANNEN, eneste er at han kke er noen stor romantiker...men det har ikke så mye å si..han prøver å være litt romatisk også for min del av og til...snille mannen min :-)
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Eneste som passer inn her er nær-døden-opplevelsene hver gang han er litt syk... Selvfølgelig er ikke alle menn like - men det går vel an å spøke litt? Jeg forteller minimalt om min samboer her inne.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Klart man kan spøke litt, men mange ser ikke ut for å spøke når de klager over mannens manglende deltagelse i hus og barn og trøster seg med at slik er nå bare menn. Ok, det med sykdom kunne jeg sikkert ha krysset av listen, for jeg ser jo at det er mer humor med i bildet her enn på de andre punktene da :-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 De fleste menn jeg kjenner har faktsk en eller gjerne flere av de egenskapene du ramset opp der, desverre. Iallefall de 3 første:)
Slalotte Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 Når jeg begynte å lese dette.. så fant jeg ut at jeg ikke hadde noe å svare på.. men når jeg leste det som sto helt nederst så skjønte jeg det.. hehe.. Nei sambo er ikke en av de så kalte "typisk menn".. Og det er jeg utrolig glad for.. som jeg sa på det andre innlegget om at verden går under når de er syke så må jeg neste slepe sambo etter beina for å få han inn til legen hvis det er noe.. Husker han mista glass(han er glassmester)på jobben ned på leggen, så det skjærte bort ganske mye av huden hans så man så rett inn til beinet.. Det gikk 3 dager før jeg fikk tatt med han til legen for å få sydd det.. Så er litt irriterenes akkurat det.. Når det gjelder sønnen vår med hosting og sånn så vil han dra til legen med eeeen gang men ikke med seg selv.. Når han kommer hjem fra jobb så kommer han til meg med en gang hvis jeg har lillegutt i armene og tar han ut av hendene mine.. og etter lang kos med lillegutt så lager han middag(og han er veldig god kokk han hjelper veldig mye med lillegutten og det er jeg glad for..
Frk. Vable Skrevet 22. januar 2008 #17 Skrevet 22. januar 2008 Alva: spøkte jo litt når jeg sier faens menn... Men det er ikke til å stikke under en stol at MANGE menn er slik du beskriver. Heldigvis har jeg en mann som nesten aldri "stikker på byn", og om han gjør det, spør han alltid meg om det er greit. Men må innrømme at de andre punktene dine er jo mer eller mindre likt han og de andre mennene jeg kjenner... Kjenner også de som er på byn hver helg og lar damen sitte igjen med barna. Gubben min er også flink med barna, men det blir ofte til at jeg gir mat, bader og legger de. SÅ han tar nok det litt som en selvfølge. Men er flink å hjelpe til når jeg ber om det! Så jeg klager ikke, vi har det fint og han har masse andre gode egenskaper som ikke står her. Må vel bare godta at mannfolk ikke har evnen til å se hybelkaniner og blir skikkelig syk når de blir syk....
Gjest thricane Skrevet 22. januar 2008 #18 Skrevet 22. januar 2008 var kanskje mer typisk mannfolk før, da mor var sjefen hjemme, å ikke hjelpe til stort med rydding da. ergo blir man heller ikke så flink til å se ting. og da passer det jo ikke inn hos oss født på 80 tallet, hvor begge deler likt både jobb og hjemme. ellers må jeg nok bare si at det oftere går igjen at mennene er "helt ødelagt, å så syke:)" når det har influensa, og at kun halvparten på handlelista er med hjem fra butikken. vet ikke hvorfor, men den "egenskapen" følger alle mennene her i familien. men det er til tider bare komisk da.
Carnivale Skrevet 22. januar 2008 #19 Skrevet 22. januar 2008 Det eneste som passer på min mann der er den døden-nær når han er syk. Ellers vasker han hus, steller unger, tar med ungene ut på ting alene, og vasker klær. Jo forresten, en ting til, han KAN ikke å legge klær inn i skapet, han trives med en "løsblad-system" på gulvet
La Perla Skrevet 22. januar 2008 #20 Skrevet 22. januar 2008 Jge er enig med deg, Alva. det er selvfølgelig lov å spøke med fordommene vi har, og det har jeg ingenting imot, men egentlig er jeg også imot sånne generaliseringer og båssetting av folk på grunnlag av kjønn, sosial tilhørighet osv.
Alba44 Skrevet 22. januar 2008 #21 Skrevet 22. januar 2008 Signerer denne, Alva! Min mann er heller ikke slik som du "beskriver". Hadde ikke funka i et slikt forhold, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå