Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har ei jente som har fått operert inn dren i begge ørene, og jeg lurer litt på hva vi bør være forsiktige med. Vi skal f.eks. til Syden snart, og jeg lurer litt på om det kan være ubehagelig å fly, og om man bør unngå vann i ørene ved bading.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Hei! Jeg har 2 gutter som har hatt dren flere ganger, med god erfaring. Det en må være forsiktig med er vann i ørene. Vannet vil da kunne sive inn i mellomøret og skape store problemer. Legene sier at man ikke må dykke, og evt. bruke bommull/propper i ørene ved bading. Å kjøre fly, går helt greit. Det lille hullet med dren i trommehinnen, gjør at barnet ikke får trykkfornemmelse i øret. Unntaket er selvfølgelig hvis barnet er veldig forkjølet. Da er det lurt med nesespray og drikke før /under oppstigning og nedstigning. God tur!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Vi har fått beskjed om at det er greit å bade i sjøen, så lenge hun ikke får vann i ørene (altså ikke dykke), i basseng i Norge kan hun bade med ørepropper og pannebånd (kjøpes på apoteket, er laget spesielt for de som har dren), men at hun ikke bør bade i sydenbasseng fordi der er det ofte bakterier som er resistente mot antibiotika, slik at ørebetennelser er mye mer alvorlig, og det er jo en mulighet for at vann kommer inn i ørene forbi drenet. Har aldri hatt noe problemer med å fly, men pleier å gi henne drikkeflaske/tyggegummi ved landing/letting.
sydilla Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Har fått samme beskjed som over ang. bading. Flyging er ikke noe problem. Grunnen til propper i ørene er jo at det blir høyere trykk i øret enn utenfor, dette problemet er jo løst siden det er hull hva drenet-
kihle Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Nå blir jeg blir jeg i tvil...hm datteren min på snart 2 år fikk dren i begge ørene i dag. Legen sa til oss at det bare var å bade og gjøre som vanlig?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå