playground princess Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Har forelsket meg i ei Teutoniavogn! Husker ikke om den het Mistral eller Prestige.... Noen som har erfaring med disse? =)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Ikke noe erfraring.. Men, alle Tautoniavogner er på 40 % salg på Barnas hus...
Hilde_85 Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Har ikke erfaring med den enda, men jeg har mistral vogna, og jeg spurte hva som var forskjellen på mistral og prestige, og de kommer med forskjellige hjul tror jeg. Men det er jo noe man kan bytte til det man selv vil ha!!!!! Jeg syns den virker perfekt til vårt bruk! og den går fint inn i bilen
playground princess Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2008 40%?? Sikkert ikke på 2008-modellene? Eller....?
playground princess Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Åh, takk! =) Hadde nesten bestemt meg, ville bare høre andres erfaringer først. Litt tidlig å kjøpe vogn enda (har termin 7.juni) men har lyst på Mistral i den nydelige brune fargen!
Hilde_85 Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 40% på 2007 mod. Men på mistral og prestige er det fargene som blir bytta ut så du går ikke glipp av noe for å si det sånn, om du kjøper 2007 mod. Kjøpt vogn tidlig vi og. har termin 27 juni, men den var jo på salg og det var DEN vogna vi ville ha
playground princess Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2008 Ingen barnas hus i mils omkrets her... Hvilken vogn kjøpte du?
HeidiC Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 hovedforskjellen på mistral/prestige er at prestige har vendbar/avtagbar sittedel slik at man har mulighet for hardbag og adapter til bilsete. Barnas Hus på alna hadde bare salg på de vognene de hadde på lager, i hovedsak mistral i sort eller blå, var innom rett før stengetid i går og da hadde de et par vogner igjen, så er gjerne tomt nå.
Hilde_85 Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har en svart og rød vogn. Men har ikke kjøpt den på barnas hus! Men ett annet sted som hadde den på salg
X-tonus Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Hei! Jeg har brukt Teutonia Mistral i snart to år til min lille tulle. har vært veldig fornøyd med den, men nå begynner den å bli sliten, treg å slå ned og opp og sånn. Men til mitt bruk har den vært super. Nå må jeg nevne at det kan bli trangt i softbagen dersom babyen nærmer seg 6 måneder om vinteren og du skal bruke vinterpose oppi softbagen. Jenta mi passerte 6 måneder på høsten, og da det var tid for å ta fram vinterposen så brukte vi ikke bagen lenger. Skal du bruke vogn med bag på vinteren til en baby som begynner å bli stor så kan det være lurt å velge en litt bredere vogntype. Bare et tips altså... Vogna er svært brukervennlig og god å trille..
lilletrulte Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Hei!! Får man tak i Mistral P her i norge? Var innom babyshop og snakka med forhandleren (stera) som leverte teutonia til babyshop, og de leverte ikke Mistral p her i norge. Hadde tenkt å bestille fra ping pong, noen som har erfaringer fra det?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Veit ikkje svar på det spm---men eg har teutonia prestige....og eg er SUPER fornøgd med den...veldig bra at ein kan snu berre håndtaket.slik at ein slepp å snu bagen...ein super oppfinnelse...einaste minus er som over her at bagen er litt liten...eg måtte bytte til sportsvogn når guten min var 5 mnd....nå bruker eg sportsvognsdelen med pose i.... elles er det lett å trille, god handlekorg. Absolutt verdt pengane.
mammarettogslett Skrevet 23. januar 2008 #13 Skrevet 23. januar 2008 Har kjøpt mistral P 2008 på ping pong. forskjellen på den og den mistralen fra 2007 er vel at denne er høyere (syns den andre ble litt for lav.) litt lang leveringstid (men kan hende det var pga jula) Har jo ikke fått noen erfaring med den da ennå..hehe
lilletrulte Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 Hvor lang leveringstid var det på den. Skal flytte i beg. av mars, og termin er i slutten av mai. Får ikke bestillt før etter flyttinga pga. adr. Kom pakken på døra eller til postkontoret?
mammarettogslett Skrevet 23. januar 2008 #15 Skrevet 23. januar 2008 Nå husker jeg rett og slett ikke, men tok betraktelig lengre tid enn vi trodde og det stod. tror det tok veldig lang tid gjennom tollen pga julerushet. de kom på døra uten å ringe før de var her..så må man betale tollen direkte (kort ell kontant) når de kommer. Hvis du vet adr dit du skal flytte kan du jo skrive den og bestille, det gjorde vi. Men bestiller du i beg av mars kommer den nok fram til termin vil jeg tro.
lilletrulte Skrevet 23. januar 2008 #16 Skrevet 23. januar 2008 Takk for svar!!!! Kan jo evt. bestille til en jeg kjenner der, for jeg hvet ikke adr. ennå. Tenkte jeg skulle bestille maxi cosi med utstyr, for den kan jo klikkes rett på vogna, genialt!! Hva er toll gebyret på? Hvet at tollen er på 25%, men de tar vel også et gebyr kjenner jeg staten rett. Hvilken bag har du til vogna? Er det stor plass i den?
mammarettogslett Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 Vi bestile vogn, hardbag, maxi cosi-base (har bilsetet fra før) og et ekstra par hjul. de trakk 5500 fra kontoen min ( var 10% på alt den dagen) så betalte vel 1600 i toll og gebyr. Så det er jo billigere enn i norge uansett! Har lest her inne at bagen visstnok er litt liten (?) men da får vi evt bare ta den ut, er jo kombivogn:) kjempekjekt at håndtaket lett kan vendes frem og tilbake også
lilletrulte Skrevet 23. januar 2008 #18 Skrevet 23. januar 2008 Ja billigere er det, og mye får du jo ikke tak i her i norge(vogna+pose til stol) Helt teit at de ikke tar det inn her!! Tusen takk for svarene:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #19 Skrevet 23. januar 2008 jeg trodde mistral p var det samme som prestige? samme vogn -forskjellig navn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå