Gå til innhold

Hva synes dere om dette. Mannen og jeg er uenig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har kanskje refluks og vi får ikke time på sykehuset før om flere uker. Var hos legen for 2 uker siden ca. Han sliter masse med oppkast, dårlig matlyst og dårlig søvn. jeg ville ringe sykehuset for å purre på timen. Hater å se han sånn... han har det ikke godt. Det medfølger halsbrann og stor uvelhet ved refluks.

Nå har det seg sånn at jeg har telefonangst... det har jeg hatt hele livet, tom da jeg var liten.. Så jeg spurte om mannen min kunne ringe og det ville han ikke. Ble forbanna. Det gjelder ungen vår, så jeg klarte tilslutt å ringe selv(dette er ikke lett) Får angst i flere timer etterpå--- Nå mener mannen min at jeg prøver å gi han dårlig samvittighet ved å bli sinna, men jeg mener at man gjør det man kan for et sykt barn. Jeg klarte jo tilslutt å ringe selv. Når det gjelder den lille så gjør jeg ALT for at han skal få det bra fortest mulig og forstår derfor ikke at mannen min bare sier nei til å ringe. Er det jeg som er urettferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Angst er ikke bare-bare, men er ikke alltid så lett for utenforstående å forstå det alltid.. Så jeg kan jo skjønne at mannen din tror du gir han dårlig samvittighet også.

Men du er ikke urettferdig. Synes du var kjempeflink som ringte jeg!! :)

Skrevet

Synes ikke du er urettferdig nei. Helt naturlig at man vil forsøkte å gjøre det beste for barnet sitt. Og helt riktig av deg å ringe sykehuset å purre. Hadde ringt annenhver dag var jeg deg for å høre om avbestillinger. Jeg jobber selv i helsevesenet og har god oversikt over hvordan det fungerer med inntak av pasienter osv. Og tro meg, det hjelper å mase!!! Stå på du, stakkars gutten din, han har det jo ikke bra og flere ukers ventetid er altfor lenge for sånne små er min mening!

Kjempetøft av deg å ringe allikevel forresten!!

Skrevet

Et tips til deg: Kjøp gaviscon mixtur og engangssprøyter. Vi gir snuppa våres 2 ml med gaviscon etter hvert måltid. Dette er et råd fra legen vår. Det funker som bare det. Babyen slipper å ha sure oppstøt. Vent til babyen har rapt, så gir du 2 ml med gaviscon. Snuppa vår har blitt mye mer fornøyd nå som hun slipper å ha disse oppstøtene og de ubehagelige gulpene.

Skrevet

Hvorfor kunne ikke mannen din ringe? Ga han deg noen grunn?

Hvis du sliter med telefon angst syntes jeg han kunne ringe ja.

Sliter selv med det samme men min mann snakker ikke så bra norsk og derfor blir det at jeg må ringe på allt bortsett fra ting som gjelder han.

Skjønner godt du ble sinna angst er ikke bare bare.

Skrevet

Takk for svar alle sammen;) Jeg følte ikke selv at jeg var så urettferdig.. Han sa at han syntes det var ubehagelig å ringe sykehuset... Forstår ikke det! Det er jo ikke noe mer ubehagelig å ringe sykehuset som andre? Og hvertfall ikke om det gjelder ens barn og man ikke har angst for å ringe?

Han ringte til slutt;) Og nå ser det ut til at vi kommer inn raskt;);) Er så gøad.. nå skal gullet bli frisk!! Skal på apoteket å kjøpe det du anbefalte over her;)

Skrevet

Måtte ringe to ganger.. derfor han ringte...den andre gangen. Men vi har snakket om det nå, og blitt enige om at han skal være mer forståelsesfull. Heldigvis pleier han å følge det opp når vi har snakket sammen!

Skrevet

Godt å høre! Jeg liker heller ikke ta sånne telefoner. Blir smånervøs og gruer meg. Dette synes mange er rart, og de forstår ikke hva slags følelse en slik telefonskrekk gir. Jeg blir oppfattet som ei tøff jente som klarer alt, derfor blir jeg også møtt med stor skepsis av samboeren min når jeg ber han om å ringe i stedet for meg.

Vet at det er teit med en slik fobi, men jeg kan jo ikke noe for det. (Hender jeg reagerer med sinne når han motarbeider meg på dette, og da forstår han ennå mindre av dette fenomenet).

Når jeg manner meg opp går det som regel greit, selvom enkelte samtaler går litt i dass! Dette fordi jeg ikke føler jeg får sagt det jeg skal si tydelig nok...

Lykke til, håper han har forstått at du ikke lar vær å ringe fordi du er lat da! :0)

Skrevet

Hi her;) Akkurat sånn jeg har det også...Er ikke lett og de fleste forstår ikke hva det innebærer i det hele tatt! Mannen min var mer tålmodig når det gjeldt dette før, noe har forandret seg.. Syns det er veldig trist!! Håper gubbene våre får litt større forståelse snart;)

Skrevet

Åh!! så godt å høre at flere sliter med den samme angsten som meg!!!

Ikke at det er bra altså... men at jeg slipper å være alene:)

Synes du var tøff som ringte likevel. Jeg har også måttet svelge noen kameler i forhold til telefon etter at jeg ble mamma:) Man må bare gjøre det til tross.... HELDIGVIS så tar legekontoret her i byen i mot timebestilling på SMS og nett:) Så da slipper jeg å ringe hver gang.

Min mann skjønner angsten min.... men synes at jeg bare må gjøre det likevel. Det er sjelden han gjør sånt for meg...og det er kanskje bra... trenger øvelsen. Men jeg har FULL forståelse for de som sliter enda mer enn meg med dette!!

Synes det til og med er ekkelt å ta telefonen når det rigner til meg! Særlig hvis jeg ikke kjenner nummeret... huff.. føler meg litt sær av og til:)

Skrevet

Må bare tilføye...

tror angsten bunner i at jeg ikke kan se den jeg snakker med. Jeg er helt avhengig av å se kroppspråk og ansiktsuttrykk når jeg snakker med noen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...