Gå til innhold

HJELP, Hun ramlet ned fra stellebordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff huff for en dårlig mor jeg er... For en time siden ramlet lille pia mi ned fra stellebordet og i gulvflisene. Og jeg som alltid holder en hånd på henne, hvordan kunne dette skje???

Hva gjør jeg nå? Må man til lege eller?

Det gikk så fort, vet ikke helt hvordan hun ramlet, tror det var på magen. Hørte ikke noe smell så jeg tror hodet ikke traff, ikke så hardt i alle fall....

Har helt vondt i meg. Hun sover nå, lekte fint etterpå, krøyp og virket helt normal. Har lagt henne inne slik at jeg ser henne.

Skal jeg dra til lege eller??? Noe spes jeg må følge med på??

R

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei så grusomt!

Det er mitt mareritt.... at noe sånt skal skje!

Jeg vet egentlig ikke om jeg kan svar på noen av spm. dine, men jeg ville bare si at jeg føler med deg!!!!

Jeg ville kanskje ringt legen, helsestasjon eller legevakten og spurt!!!!

:-)

Skrevet

Oj, uffameg, stakkars deg. Det er jo så forferdelig når sånt skjer.

Gråt hun mye, lenge? Roet seg fort?

Hvis du synes hun virker helt normal har det sikkert gått bra. Jeg ville imidlertid gått inn å vekket henne etter en liten stund for å se at hun våkner lett. Tenker mest på hodet og bevisstheten. Hvis hun sover unormalt mye utover dagen, virker trøtt og vanskelig å vekke osv, må du dra til legevakta med henne. Samme hvis hun oppfører seg annerledes på noen måte, gråter mye, sutrer osv.

Håper det går bra med dere da ;o)

Skrevet

Det skjedde med min da han var fire måneder. Rett på magen. Huff, jeg gråt og han gråt/:

Siden hun kryper går jeg ut fra at hun ikke er så stor. Dra til legen/legevakta du! Så slipper du å lure. Det gikk bra med min, men jeg måtte vekke han hver tredje time i løpet av natta i tilfelle hjernerystelse.

Skrevet

Alt virker normalt, hun kryper og åler seg fram. Skrek ikke så mye, virket nesten som hun ble mest redd for hun skrek ikke så hysterisk som jeg vet hun kan.....

Amme har hun gjort siden fallet og sovet i 45 min. Akkurat våknet og ligger nå på gulvet og virker grei.....men hva kan man vite så lenge de ikke kan si fra.....

Hoff, dette var en skikkelig GRUSOM opplevelse!

Skrevet

For en fæl følelse og opplevelse.

De sa på helsestasjonen til meg ang dette at man ikke skulle bekymre seg hvis barnet virket aktivt etterpå og hvis det skrek når det falt i golvet. Det var hvis barnet ble stille man skulle sjekke det opp.

Men for all del hvis du er i tvil, ring og hør...

Skrevet

Hei..

Uffda...ikke moro når slikt skjer nei....men uhell skjer det...det er bare slik.

Høres jo ut som om det har gått greit med lillejenta di, men tror jeg ville dratt til legen for en sjekk, i tilfelle hjernerystelse...pass på at hun er fint vekkbar i søvntilstand det første døgnet...dette går jo bra, men best å være på den sikre siden uansett...Men er hun i fin form, ikke kvalm/oppkast, motorisk urolig, og slikt, så har det gått bra...Legen vil sikkert da sjekke pupillene hennes, om de har lik str osv...med tanke på om hodet har fått seg en smell..ikke for å skremme, men har jobbet på Legevakt, så det er alltid lurt med en liten sjekk.Kanskje blir dere mer bekymret med tanke på natten, og da er det jo greit å vite at man hat sjekket det man kan sjekke:)

lykke,lykke til i hvertfall!!!:-)

Skrevet

DAtteren min falt ned fra en vanlig seng på sykehuset... Vi hadde tatt røntgen av hoften og barnelegen skulle passe på henne mens jeg vasket hendene. Så snudde han seg vekk ett sekund, og pang, der lå hun på gulvet!! Det gikk helt fint med henne, hun gråt med en gang, og det er jo et bra tegn, at de ikke har svimt av. Men sjekket henne ofte når hun sov mtp. hjernerystelse o.l.

Det går helt sikkert fint, men jeg hadde også ringt legen hvis du bekymrer deg mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...