*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Lurer på om man kan spise mosarella? Det er vel en myk ost? Og i pesto er det parmesan. Bør man unngå det?
Phantom´ Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Parmesan er jo ikke mykost... Jeg spiser begge deler. På mozarellaen jeg bruker står det at den er pasteurisert.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Moserella er heller ikke mykost...
*Mamma-i-Mars* Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 jeg har spist parmsan helt til nå for jeg såg at parmesanen ikke er pastirusert..... så jeg la vær å spise den til bebien kommer ut, just in case liksom
Gemini7 Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Er ikke mozarella mykost? Jeg er blitt skeptisk etter listeriatragedien på Rikshospitalet, og etter det ba man jo gravide kutte ut ALL mykost, også den som er pasteurisert. Trodde mozarella var mykost jeg da. Og ang parmesan: det er ikke all parmesan som er pasteurisert, så den er ikke nødvendisgvis trygg selv om den er hard! Sånne små biter som man kjøper i ferskvaredisken på større matbutikker er ofte laget av italiensk melk som ikke er pasteurisert (står da upasteurisert melk i ingredienslista)- men av den grunn spiser jeg IKKE pesto- for det står bar eat det innheolder parmesan, men ikke om den er past. el ikke...
Nr 2 i magen:) Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har spist MASSE pesto hele svangerskapet jeg. Så også først nå at Parmesan ikke er past.. Går nok bra!
Phantom´ Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Når det gjelder parmesan har jeg lest et eller annet sted at Listeria ikke gror i denne ostetypen. Men kommer dessverre ikke på hvor jeg har lest det. Det var fra en eller annen artikkel, ikke i et forum som dette.
Termin 061209 Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Tror jeg du trygt kan spise siden ingen av de er mykoster:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå