Gå til innhold

Å ha syk mann hjemme er bare helt tragisk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt stiv nakke siden fredag, men allikevel tatt ansvar for middagslaging, klesvask og ikke minst lillegutt.

Gubben skal jo alltid noe (tilfeldigvis) ved leggetid...

Nå er han syk, gud så syk han er!

Ligger på sofaen og bare klager.Lurer på om jeg skal reise bort ved leggetid i dag?

Herlighet,han er da bare litt forkjøla!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, ikke si det engang... Blir irritert bare ved tanken.

Klart du skal på shopping ved leggetid ;-)

Skrevet

Det verste er at lillegutt ser ut til å bli som sin far,ett nys og han er dødssjuk!

Skrevet

He he...kjenner meg igjen!!

Her har mannen i huset ligget en uke på sofaen pga vond hals og betennelse i ett øye! Å ikke snakk om at han kunne gjøre noe...

Var kjempeglad da han stod opp og fortalte at i dag skulle han på jobb, for han var frisk. Hadde ikke orket flere dager med "åååå, så vondt" og "kan du ikke gjøre det for meg da?"

Syke menn er verre enn syke barn!!

Skrevet

hehe...glad min ikke er sånn...tvert imot...han er typen som står ute og sager ved om han så har lungebetennelse. Før jul fikk han en spiker i hælen, han måtte SLEPES på legevakta slik at han fikk ei stivkrampesprøyte...da vi kom hjem så fortsatte han bare rivinga...

Det er skjelden noen mellomting med mannfolk..enten eller føler jeg.. :-D Pappa er DØDSYK når det først er noe..hehehehe

Skrevet

Jeg leste noe en skrev her om menn som er syke: En kvinne som ikke har opplevd en mannlig forkjølelse, kan ikke klage over en fødsel... syns den var så bra.. for menn er jo kjempe syk, bare med en liten forkjølelse.

Så syns du skal ta deg en tur rundt leggetid:)

Skrevet

Her er heller ikke min mann sånn.. Akkurat som Ugla.. Han er forskjøla en gang i året som varer fra 2-3 dager.. Men om han har feber så drar han på jobb.. Uansett hvor syk han er så MÅ han jobbe.. fra sommeren i fjor og til vineren så hadde han ingen fraværs dager enda han jobber fra 06.00 til 19.00 hver dag.. Men er vel litt pågrunn av stoltheten tror jeg..

Men mamma derimot.. Når hu er syk så går verden under, ligger på sofaen og griner og skal ha oppmerksomhet heeele tiden.. og klager og jatter..

Skrevet

Forrige veke var det mannen som var sjuk her.

Han kunne ikkje ha snuppa i det heile, så ho måtte bli med meg når eg dusja og stelte meg og så dro vi ut av huset så han kunne få ligge i fred heime.

og eg skal love deg at ingenting blei gjort når vi var ute!

Ikkje satte han på noko maskin med verken klær eller oppvask eller rydda opp etter seg eller noko!

Salongbordet forran han var bomba! og fylt med kopper med te og glas med melk og brus og brusflasker, potetgull og skåler med suppe ++++

så eg spurt om han ikkje skulle rydde snart, men fikk som svar at han var så dårlig at han orka ikkje, men om eg kunne ta det var det fint.

Og kvar gong han er sjuk så er han så sjuk som han aldri før har vore. Så sjuk har han ikkje våre på fleire ååår. Det toppar seg kvar gong. hehe....

Og no ligg eg og jenta heime med influensa og feber. Sår hals og pusteproblem. Men eg får vel berre proppe i meg paracet og stå på som mor og husmor til han kjem heim og kan gi meg litt avlastning.

men middag må det bli, kleda blir vaska og etter middagen så skal han vel ha den vanlege middagskvilen. I går kveld drog han til og med på trening medag eg satt heime med ei stakars lita ei som var så sår i halsen. og energien min var uttappa for lenge sidan! men må man så må man tenkte eg, og gadd ikkje bruke noko energi på å krangle....

pjuh nesten litt godt å få det ut her eg ligg på sofaen og kviler meg med god samvittighet medan snuppa sover :)

Skrevet

Mannen min har også vært sånn at han har vært "dausjuk" ved tegn på minste forkjølelse eller lignende...nå skal det sies at han kun er syk maks 2 ganger i året, men de 2 gangene er et mareritt......

Så nå før jul ble han syk igjen og jeg irriterte meg grenseløst over dette sytete mannfolket som lå på sofaen og ikke orket å holde datteren sin engang....MEN tror dere jeg fikk dårlig samvittighet da han endelig dro til legen og det viste seg at han hadde fått betennelse på hjerteposen og hjertemuskelen....og ble sporenstreks lagt inn på riksen!!!

Fytti katta....nei, neste gang han blir syk....uansett hva det er...da skal han dulles med:)

Skrevet

sist vinter hadde vi omgangssyke som varte i flere dager.......

jeg sa fra lørdag morgen at jeg synes han skulle vente med å dra på jobb fordi jeg følte meg dårlig. Han dro likevel. ringer før han har kommet på jobb, og sier han må snu. Nei, det gjør han ikke.

Jeg må ringe til pappa som kommer å henter sønnen min etter 5 timer. Jeg lå på gulvet for å holde øye med han. orket nesten ikke å bevege meg.

1 time etter at pappa henter blir sønnen min syk. Sambo henter han noen timer senere. (pappa ble jo selvfølgelig syk etter dette!) Dagen etter drar han igjen på jobb, enda jeg fremdeles var syk og sønnen vår også. Så ble han syk selv, og kom hjem.

Han lå i den senga i 3 dager nesten. leet ikke en finger for å hjelpe meg med en unge som kastet opp i en uke.... Jeg var jo tross alt bedre...........

Mannfolk!

Skrevet

Menn som er syke bør hlde senga, på soverummet uten tilgang til TV, data eller spill. Vi fikk bestandig beskjed om at vi ble forete friske hvis vi kjedet oss. Innfør samme regel for din mann. Er han frisk nok til å være på stua er han frisk nok til å legge unger.

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på, det er jo helt genialt!

Takk for tipset!

Skrevet

hehe, min mann er samme greia.

Om jeg har bihulebetennelse så er det ikke så ille... men om han har? Da er han døden nær.. og han har det så klart 1000 ganger værre enn meg, sånn er det bare! haha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...