Gjest Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Leser flere steder at det ikke blir vasket nedentil når det "bare" er tissebleier. Men svir ikke det? Å gå uten vask hele dagen? jeg vasker jenta mi hver gang jeg bytter bleie, uansett om det er tissebleie eller bæsjebleie.
Nemofish Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Nej, bare hvis det lukter, og det gjør det sjelden. Skifter bleie ofte.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Oi - kunne ikke falt meg inn å ikke vaske mini ved bleie bytte.
nickoline og supermann Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Nei, det gjør jeg ikke. kun morgen og kveld og ved bæsj. Dvs at vi kanskje ikke vasker en gang pr dag omtrent.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Nei, ikke hver gang. Svir nok mer å bli vasket ved hvert bleieskift. Tar jo vekk de naturlige oljene i huden... Vasker bare hvis det lukter eller er veldig mye tiss. Ellers trekker det jo inn i bleien.
Sjefsmegga Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Nei, kun morgen og kveld...blir nok vasking ellers med bæsjebleiene...skifter ofte...
Gjest MyIian Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Vasker og smører med sebamed hver gang ja..
cherry coke Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Kan også nevne at jenta mi har aldri hatt antydning til sår/rød stump=)
Carnivale Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Smører du hver gang du skifter bleie? Har barnet eksem eller noe? Det er litt vittig, jeg fikk en prøvetube på sebamed på barsel, samt at jeg har fått en prøvetube på Weleda Stellekrem hos helsekostbutikken, og 2 år etterpå er begge to såvidt åpnet. Har aldri hatt bruk for særlig salve vi, derfor jeg lurer om barnet ditt har eksem eller lignende altså.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Nei, ingen av mine gutter har vært plaget med det heller.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Nei. Kun morgen og kveld og selvfølgelig ved bæsjebleier. Jobber i bhg. og det kan luktes, hvem der ikke blir vasket om morgenen!!! -ofte er det når pappaer levere :-)
nickoline og supermann Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 legger til at han aldri har vært sår en eneste gang.......unntatt ved diare.....
Frk. Vable Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 Jeg vasker kun morgen og kveld, bæsjebleier og hvis det lukter mye tiss. Han har nesten aldri vært sår. De gangene han har det, er når han har bæsjet mye og vi har vasket han mye.
Gjest MyIian Skrevet 22. januar 2008 #16 Skrevet 22. januar 2008 Nei, barnet mitt har ikke eksem. Vi har bare gjort det til en vane etter vi vasker sånn at hun ikke skal bli tørr i huden. Var det noe mer du lurte på ?
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #17 Skrevet 22. januar 2008 Vi har ikke antydning til eksem eller rødhet og vi vasker hver gang;) Det er ikke snakk om å gnukke huden rød heller da.. man vasker lett over. Tenk dere å gå med urin på huden.. bleia trekker ikke inn alt. Huden er jo ikke helt tørr ved tissebleie..
Gjest MyIian Skrevet 22. januar 2008 #18 Skrevet 22. januar 2008 Vi har heller aldri hatt antydning til sår stump eller noe.. Jeg klarer ikke forstå folk som ikke vasker etter hver bleie
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #19 Skrevet 22. januar 2008 Huden er /ser da alltid tør ut når de blir skiftet. Hvilket bleiemerke bruker du?
Gjest MyIian Skrevet 22. januar 2008 #20 Skrevet 22. januar 2008 Hæ? Har aldri skrevet at huden ser tørr ut jeg? Jeg skrev at jeg tar på krem for at hun ikke skal bli det? Dere tror sikket jeg bruker en tube ellernoe når jeg smører, men jeg bruker såvidt en liten flekk. Jeg bruker pampers active fit 7-18. og nei, hun har aldri vært tørr.
nickoline og supermann Skrevet 22. januar 2008 #21 Skrevet 22. januar 2008 alle får gjøre som de vil, men jeg reagerer mer på at du smører med seba med hver gang hvis ungen din ikke er sår. Huden er kroppens største organ. Den klarer faktisk å ordne opp selv.
cherry coke Skrevet 22. januar 2008 #22 Skrevet 22. januar 2008 Her er det bleieskift ganske ofte, så bleia er ikke fyllt med tiss..Dessuten er jo urin absolutt ikke skadelig...Så bleieskift ofte, vasker om det er mye tiss i bleia(slik at huden er våt), lukt eller bæsj.
Frk. Vable Skrevet 22. januar 2008 #23 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har hørt at det ikke er nødvendig å vaske etter en liten tissebleie. Babyurin er ganske ren og dette er ting som de sier på både HS og barnehage. Lukter det, så vasker vi jo selvfølgelig..... Men en 2 timer gammel tissebleie er ikke nødvendig.
Sunshine c,") Skrevet 22. januar 2008 #24 Skrevet 22. januar 2008 Nei bare morgen og kveld og bæsj bleie. Fikk høre på helsestasjonen at det ikke var nødvendig å vaske hver gang, det gjør mer skade enn nytte.
mamman til to gutter Skrevet 22. januar 2008 #25 Skrevet 22. januar 2008 Vi vasker ikke etter tissebleier, men vasker morgen og kveld og etter bæsjebleier. Har aldri hatt antydning til å være sår eller irritert og lukter aldri vondt heller, så jeg skjønner ikke de som vasker etter alle bleier;-) Mye bedre for huden i lengden og slippe å bli smurt med salve hele tiden. Vasker dere dere selv med vann el etter dere har vært på do også? Blir sjeldent 100% tørt i alle "kriker og kroker" da også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå