Bebis120408+150511 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg driver og fyller ut skjema og lurer på hva jeg skal skrive på disse to punktene. På 5.3; er det når jeg egentlig skulle ha hatt ferie? og på 5.4 skal jeg vel ikke skrive noe? Håper noen vet!
Gjest mphs Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Om du skal ta ferie i permisjonstiden skriver du inn datoen for dette i punkt 5.3 Og om du skal jobbe noe i permisjonen(f.eks under fedrekvoten) skriver du det på punkt 5.4 Om du ikke skal ha ferie eller jobbe skriver du ingen ting der.
Bebis120408+150511 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 men har jo krav på ferie selv om permisjon? Hadde tenkt til å forlenge permisjonen på slutten med den ferien. Er det da der jeg skriver det??skjønner ikke bæret!
sebastian + en til Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Ferie pengene blir jo som regel utb i juni. Så jeg skrev ferie i juli mnd. For da har jeg feriepengene å leve for siden de ikke utbetaler fødsels penger i ferien. Så i aug er jeg tilbake til fødsels penger igjen, og permisjonen er forlenget med 4 uker. Om du venter med ferien til permisjonen er ferdig,så har du jo ingen inntekt hvis feriepengene blir utb i juni.(Hvis ikke du er flink til å spare på dem da:) ) Var dette forståelig....? Jeg sleit selv med å fylle ut skjemaet,så jeg fikk time hos Nav, der vi fyldte det ut sammen. Lykke til:)
Gjest mphs Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Det at du skal fylle ut den delen for når du skal ha feie er på grunn av at NAV ikke betaler ut eller refunderer penger i ferieperioden din(da får du feriepenger fra jobben din) om du da skal ta ferien når permisjonen din er over trenger du ikke skrive dette på skjemaet, men skrive det på søknaden du gir til arbeidsplassen din.
Bebis120408+150511 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2008 flott. da forstod jeg.. da skriver jeg når jeg egentlig skulle ha ferie slik at jeg lever for feriepengene i sommer:) det er NAV som regner ut hvilken dato jeg skal tilbake på jobb? vet jo egentlig selv pga arbeidsgiver har hjulpet meg,men moro å se om de får samme datoen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå