MaybeMe? Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Hadde første time hos jordmor idag, fikk høre den fantastiske lyden av et lite hjerte som slo. Hadde forberedt meg på å ikke få høre det, er bare 13+4 (13+2 mente jordmor), men etter litt leting fant hun jammen et lite hjerte som banket som bare det. Det føles godt å vite at det banker, nå klarer jeg å slappe enda mere av. Kjenner at livmoren og magen har vokst, men kvalmen og bekkensmertene er borte, så dette er vel den beste delen av svangerskapet. Nå gleder jeg meg veldig til UL om 3 uker!
*En rosa og en blå* Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Ååh, så kjekt! Jeg skal til jordmor i neste uke, da er jeg ca 14 uker så jeg hååper at jeg også vil være så heldig at jeg da kan få høre et lite hjerte som slår. Jeg var på en tidlig UL i uke 8 hvor jeg kunne se hjertet banke, men det er jo tross alt 6 uker siden så det hadde vært veldig betryggende å få kunne høre det nå!
*En rosa og en blå* Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Vi har jo forresten termin omtrent i samme uke vi! Jeg er 13+2 i dag iflg. UL'en jeg var på i uke 8, men 14+1 iflg. mensterminen. Regner med UL'en er mest riktig.
MaybeMe? Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg var også på UL i uke 8, og syns det er lenge siden. Så deilig å få bekreftet at det er liv, selv om ingenting tilsier at noe skal være galt. Var 7+5 når jeg var på UL. Babyen tilsvarte ca 8+2 da, men jeg har holdt meg til menstermin, slik at jeg ikke blir skuffet over å bli satt tilbake på ordinær UL. Bedre å bli satt frem noen dager da. Jeg har termin 27.-28. juli, hva med deg?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Det er veldig deilig å høre at hjertet slår :-) Har hørt det begge gangene hos JM jeg også. Første gangen var jeg 13+6 og så hørte vi det i dag igjen. Slagene lå på 140 :-)
MaybeMe? Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2008 Hvor langt har du kommet nå Collargol? Syns nettopp vi ble gravide jeg. ) Vi hørte ikke slagene så lenge, så jeg vet ikke hva de lå på, men jordmor sa de hørtes fine ut.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er 18+6 i dag :-) Tiden går sakte, men fremover. har vært på Ul og sett at alt er bra også. Bare så synn at den bare lå med ryggen til...
*En rosa og en blå* Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Menstermin er 23. juli, mens UL-termin er 29. juli. Får det vel nærmere bekreftet når jeg skal på ordinær UL om 4 uker. Gleder meg sinnsykt til det!! :) Hehe.. du holder deg til menstermin for å slippe å bli satt tilbake, og jeg holder meg til UL-terminen av samme grunn. Så er det bedre å bli "positivt overrasket" på den ordinærer UL'en dersom det viser seg at menstermin stemmer. ;-D Hvor bor du forresten?
MaybeMe? Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2008 Bor midt mellom Drammen og Asker, hva med deg?
*En rosa og en blå* Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 jeg bor på Nordmøre - nærmere bestemt Kristiansund. Ikke akkurat naboer da...
mamma21*Har født* Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 Så kjekt var også hos jordmor i dag. Er ca. 17 uker på veg. fikk også høre hjertelyd og spark fra den lille ! det var en herlig opplevelse, ble heilt rørt.Sitter å venter på jeg skal på UL privat i kveld For en dag!!!
togutter-08og10 Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Så gøy. Jeg skal til jordmor for første gang i morgen. Gleder meg til å høre hjertelyd. har sett den lille påinnvendig UL for to uker siden da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå