Gå til innhold

Må jeg til lege med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på fredag med snørr og HOVNE mandler som var vonde. Ble verre på lørdag og søndag med halsen og snørre. Måtte ta paracet for å få svelget.

Ble litt bedre i formen på mandag, og den ene siden av halsen var ganske bra, og er det fortsatt. Men, den andre siden er fortsatt vond, og på ta paracet om natta for å få sove.

I tillegg har øynenen mine nå begynt å renne noe voldsomt, og de er røde og klistret seg sammen i natt (har renset med saltvann).

Må jeg til lege med dette, eller vil det gp over av seg selv tror dere?

Har ikke feber, og føler meg ellers i ganske grei form.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos legen pga hovne mandler. Legen sa at siden mandlene var så hovne ville hun jeg skulle ta en penicillin kur.

Jeg syns det høres ut som om du kunne ha trengt et legebesøk.

God bedring!

Skrevet

Jeg hadde sett det an noen dager til (men jeg unngår i det lengste å gå til legen når det gjelder meg selv..)

Skrevet

Jeg unngår helst lege jeg også, så blir nok til at jeg ser det ann et par dager til.

Når jeg ser nedi halsen, så ser det ut som om det er to knøttsmå blemmer (?) der det gjør mest vondt. Har det noe med saken å gjøre?

Skrevet

Er ikke flink på dette, men eldste min hadde streptokokker for en stund siden, og da var det hvite flekker på mandlene. Så ut som yoghurt eller noe...

Skrevet

Har hatt streptokokker før, og da var det hvite flekker på mandlene. Er ikke det nå, men er to bittesmå blemmer på en måte. De er ikke hvite.

Hmmm... begynner å bli små lei nå.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Høres ut som en infeksjon av noe slag, eller muligens allergi. Ville gått til legen.

Skrevet

ta deg en tur og sjekk senking (hvor stor infeksjonen din er) og sånn, du kan godt ha en stor infeksjon uten feber. be de ta en halsprøve, for å finne ut hva slags bakterie det er, så får du rett antibiotikabehandling.

det høres veldig sreptokokk ut, iog med at du har så store smerter...

tror ikke det er farlig, og du kan sikkert la vær å gå til legen og, men da kan det hende det tar lenger tid før du blir kvitt f-skapen.

Skrevet

Ja, blir det ikke bedring nå snart, så er jeg vel pent nødt til å ta meg en tur.

Skrevet

Hadde ventet et par dager, tror jeg :)

Selv har jeg nettopp vært gjennom en antibiotika-kur mot bronkitt og bihulebetennelse. Bihulene er bra nå, men har fortsatt litt bronkitt, så nå fikk jeg Seretide av legen... Dritt å være sjuk hele tiden... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...