Gå til innhold

Hvordan kan de skrive sånn?????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blir ikke provosert av slike annonser. Det må da være bedre for de med små barn/hund og vite dette på forhånd så de slipper å fly rundt på visninger til boliger de ikke vil fått uansett. Dersom jeg hadde eid bolig hadde jeg klikka i vinkel om noen utenforstående skulle bestemme hvem jeg ville hatt inn i MIN bolig. Dersom dette er en kjellerleilighet skjønner jeg godt de som helst vil være foruten barneskrik og bjeffing fra hunder.

Kjedelig for oss med barn som er dømt til et evig liv som leietaker ( ihvertfall i de største byene hvor prisene er så j.... høy) men det er vel en av prisene man må betale for at man fikk barn i utgangspunktet tenker jeg da.

Skrevet

Kjære deg, du må ikke være så hårsår!

Huseiere må jo få lov til å bestemme hvem som skal leie leiligheten deres? Små barn kan være både bråkete, og de kan slite på leiligheten.

Skrevet

Det med hunder skjønner jeg pga allergi og sånn, men når de begynner å luke ut mennesker blir jeg provosert. Hadde jeg lagt ut annonse hvor det f.eks. sto ikke pakistanere hadde jeg blitt stempla som rasist! Jeg mener at små barn er mennesker de og!!!

Skrevet

Igjen.. du er altfor hårsår.

Det er ikke snakk om diskriminering! Og det er da ikke snakk om at huseieren ikke mener at små barn er mennesker! Realitetsorienter deg!

Jeg har selv overtatt en leilighet etter en småbarnsfamilie. Det var tegninger på veggen, veldig oppskrapet parkett osv.. Og oppgnagde hjørner på kjøkkenskap (mulig det kom fra hunden altså..).

Skrevet

Ja det kan hende jeg er hårsår, men jeg syns det er diskriminering når de utelukker enkelte typer mennesker....

Hvis barna tegner på vegger og ødelegger noe er det jo stort sett depositum inne i bilde som skal brukes til reperasjoner av slike ting.

Hadde reagert på samme måte om jeg ikke hadde barn selv også.

Skrevet

Vel.. Jeg tror ikke du hadde reagert på samme måte om du ikke hadde hatt barn selv.

Og de utelukker jo ikke en type menneske.. Barn er av samme "type menneske" som oss voksne sist jeg sjekket. Men mer uvørne, og spontane.

Du er vel på utkikk etter leilighet, skjønner jeg..

Skrevet

Jeg er på utkikk ja, men ikke i det området så den leiligheten hadde vært uaktuell for min del uansett:)

Men jeg syns bare det er uretferdig å utelukke folk med småbarn på den måten.

Skrevet

Jeg skjønner jo at det er lettere å synes det er urettferdig når man er på jakt etter leilighet.

Men, jeg skjønner huseieren også.

Uansett; lykke til på boligjakt :-).

Skrevet

Nå er det gjerne sånn at det som regel er både 3 eller 10 for den saks skyld som er ute etter samme leilighet så så lenge det kun er en boenhet og 10 interreserte så er nå engang verden sånn at det vil føles urettferdig for alle de 9 andre som ikke fikk boenheten.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Jeg synes forsåvidt det er greit at de skriver det.

Det som er kjipern er tenk om jeg leide der og ble gravid? Lurer på om man måtte ha flyttet da...hehe.

De vil sikkert baren ha folk for korttidsleie. Bor folk i lengre tid så er ikke barn så usannsynlig liksom :)

Skrevet

Hehe jeg må nesten le litt, for den leiligheten er i huset jeg bor i:P

De som leier ut er kjempegreie mennesker og de leier jo ut til meg som har barn;) Jeg tror ikke de mener å støte noen som helst, men hun som bodde i leiligheten før hadde barn og det ble en del krøll så de ønsker vel bare å få inn noen uten barn denne gangen, jeg vet ikke jeg, men de er altså veldig trivelige mennesker;) Jeg tulla såvidt med at de må leie ut til en singel kjekking så at det står skrevet som det står i annonsen må jeg nesten le litt av hehe;)

Skrevet

Jeg er nok enig med de andre her om at du høres litt hårsår ut, jeg synes det er tøft gjort av de å skrive slikt jeg, skulle ønske jeg kunne ha gjort det når jeg leide ut. Greit nok nå er ikke jeg imot barn, men hunder(de kan ødelegge ganske mye ikke bare bjeffe), unge mannfolk (blir fort mye festing)...osv. Desverre så har ikke alltid vært så lett å få leie ut der jeg har leiligheter så jeg har nok ikke kunne satt noen grenser men de gangene jeg har fått mange telefoner så har jeg vært veldig kresen med hvem jeg leier ut til. Og det du sier om depositumet er ikke alltid like enkelt. Dersom en leietaker nekter så må en huseier gå rettens vei for å få tak i det, noe som også koster.

Ellers vil jeg si at jeg aldri har møtt noe problemer når jeg har vært ute for å få tak i leilighet. Jeg satte enkelt og greit inn en annonse hvor det sto: "1 kilo konfekt til de som kan hjelpe sønnen min og meg å få tak i en leilighet. Vi er begge rolige og oppegående mennesker"....eller noe i den duren.

Skrevet

Veldig greit å være åpen om hva de ser etter ved ny leieboer synes jeg.. Må bare legge til at dette var ekstremt billig. 5000,- i mnd for en leilighet av den størrelsen. Her i Oslo må må man nok ut med det dobbelte. Heldigvis eier jeg leiligheten min:-)

Lykke til videre i letingen!

Skrevet

Leiligheten og uteområdet er vel ikke egnet for små barn da? Eller så er det ganske lytt der? Dessuten er det mere slitasje når man har barn. Jeg syns de er i sin rett til å bestemme dette.

Hvis dette er en leilighet du kunne tenke deg, kan du jo ringe dem og si at du ser det står uten barn, men siden du har barn, vil du gjerne vite hvorfor!

Så kan du jo fortelle oss hvorfor etterpå! :)

Skrevet

Jeg blir ikke provosert av sånt, skjønner godt at hun ikke vil ha barn og hund i leil. hun leier ut. Slitasjen etter et barn er STOOOOR! Ser det godt her hjemme, gulvet ser jo ikke ut etter at jeg fikk barn. Jeg hadde nok ikke skrevet det i en annonse, men da folk var på visning hadde jeg nok ikke leid ut til parr med små barn eller hund.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du er provosert jeg.. En huseier har selvfølgelig rett til å ha preferanser for hvem de ønsker å leie ut til. det er mye mer realt å skrive det en å la mennesker med hund eller barn komme på visning for så å bli avvist.

Skjønner godt at noen ikke vil ha småbarn i leiligheten/huset de leier ut. Det blir slitasje av barn, og bråk.

Jeg hadde aldri leid ut til folk med små barn..

Skrevet

Folk har full rett til å gjøre slikt. Om man ikke ønsker småbarnsfamilier der så slipper man å skuffe dem etter en visning. Tenk å surt det hadde vært om en var på visning og syns stedet var topp. Så kommer det frem at de ikke ønsker en småbarnsfamilie der.

Med barn, følger det ofte med mye støy. Noen syns slik støy er helt grei, mens andre syns det er plagsomt. Det må de som skal leie ut bestemme selv.

Skrevet

Ifølge likestillingsombudet er det forbudt å ikke leie ut til barnefamilier ja. Du har rett til å gå på visning, og ikke nevne at du har barn, dersom du er redd for å bli diskriminert.

Skrevet

Som nevnt, de har allerede en leieboer i huset med barn,nemlig meg....

Skrevet

Folk er jo selfølgelig i sin fulle rett til å leie ut til hvem de vil, men jeg syns personlig det er diskriminering når de skriver det sånn.... Kunne helle da skrevet at stede var uegnet for folk med barn.

BarnErEnMorsLivsanker<3Lucas<3 er det du som har skremt de? hehe:P

Skrevet

Haha nei jeg har ikke skremt dem:P Men jeg hvisket dem noen ord i øret om at jeg syntes de burde leie ut til en singel kjekkas.. kanskje de tok meg på ordet hehe;)

Skrevet

Ja får håpe de gjør det da:)

Skrevet

Oi, det var jo skikkelig fin leilighet og så billig og?

Blir ikke provosert, for ønsker dem ikke barn, så ønsker dem ikke barn. Ikke noe å gjøre med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...