*Wimsey* Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 jeg er 32 +6 i dag. og i går var jeg hos jordmor, jeg fortalte henne at jeg hadde kjent mindre spark og bevegelse de siste 2 dagene. hun ringte inn på sykehuset og de sa jeg skulle komme. så da bar det av sted. bor nesten 1 time unna, så det er et stykke. jeg ble lagt i ctg når jeg kom dit. hun som sjekket ctg kom innom ca hvert 15 min. tittet på låppen og sa: " du må nok ligge litt lenger".. etter 1 time og 10 min i ctg var jeg ferdig. satt meg da ut på vente rummet og ventet på legen. hun kom etter 1 time ca. hun tok ultralyd på meg. sa ikke stort. men fikk vite at navlestrengen, morkaken, fostervannet og hjertet var bra. og hun kunne se at hun pustet. men så sa hun: "det er veldig lite bevegelse her" men ellers alt bra. jaja tenkte jeg, kanskje hun sover. (eller er litt lat) etter dette dro vi hjem. det hadde gått ca 30 min, så ringte min tlf. "hei det er legen, jeg vil gjerne at du kommer tilbake på onsdag, slik at vi kan sjekke mere." ok sa jeg og la på.. huff... da kom alle tankene... hvorfor er hun så rolig, noe galt.... og jeg liker ikke dette i det hele tatt.. noen som har noen erfaring.. ??
gulda Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Har ikke noe godt svar, desverre. Må jo være positivt at navvlestreng, forstervann, morkake og hjerte så bra ut! Og godt de følger seg såpass opp. Skjønner likevel at du ikke finner roen før du får visshet i hva som skjer. Vil bare ønske deg lykke til! Jeg er sikker på at de hadde tatt deg inn igjen med en gang hvis de så et behov for det, så det går helt sikkert bra. Men skjønner veldig godt bekymringen. Håper du får noen gode svar i morgen! Du får oppdatere oss.. Lykke til!
renathe88 Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 er akkurat i samme situasjon som deg..kjente veldig lite bevegelse og ringte sykehuset den 3 dagen. de sa jeg skulle komme ned så dem fikk sjekket det. dro ned og og ble satt på et rom med no utsyr på magen,også skulle jeg trykke på knapp hver gang jeg følte bevegelse.nå er jeg i uke 28+6 så hun sa at det kanskje ikke viste helt riktig resultat pga av at jeg ikke var lenger på vei. satt der i 20 min,så ble jeg tatt ul av. så ikke så veldig mye bevegelse,men så at hjertet slo,litt bevegelse av armer, navlestrenger var fin,osv. Ho sa at alt var fint,og hvis jeg følte at det var stille lenge igjen,skulle jeg bare ringe hvis jeg følte for det. skal selv tilbake på onsdag for å ta nye tester. men dette er vel mest pga av at jeg har svangerskapskløe også. jeg ble selv veldig lettet når jeg fikk se ungen på ul og at hun sa det så fint ut=) håper du ikke går å er alt for bekymret da..alt er sikkert bra med deg og babyen:) lykke til videre=)
Dekita*2 prinsesser* Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 har ikke noe erfaringer med dette..men hadde det vært noe galt hadde legen ville hatt deg dit med en gang.. forstår du blir nervøs..men prøv å slapp av å ikke tenk det værste.. håper det årdner seg,å at du slipper gå rundt å være redd..lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 I gjennom hele uke 28 kjente jeg lite liv, men så lenge jeg kjente litt, prøvde jeg å ta det med ro, og mens jeg lå helt stille og kjente etter, kjente jeg noen bitte bitte små spark mot rompa og ryggen, så grunnen min var at sparkene skjedde mot ryggen, og da kjennes det ikke, eller nesten ikke. Fra uke 29 ble det mer liv igjen, da sparkene var rettet mer mot magen igjen
Leirha Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Eneste jeg kan si, er at fra uke 30 til 33ca så kjente jeg selv veeldig lite liv. men nå er det helt vilt i magen. jeg vet ikke hvorfor det var slik, var på ul og alt var bra, han beveget seg, men jeg kjente ikke så mye av det. Det tar seg nok helt sikkert opp hode deg også, men du får nå se hva de har å si på onsdag, lykke til uansett.
*Wimsey* Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2008 hei hei.. tenkte jeg bare skulle oppdatere litt. vi var på sykehuset i går. lå i ctg i 1 time, fikk deretter ultralyd. alt er helt flott med jenta vår. hun må ha arvet sove hjertet til sin far. hun sov i 40 min og var våken i 15 min.. noen få bevegelser også sovnet hun igjen. men de sjekket alt de kunne. og ingneting var galt.. ble så letta. hun er litt stor og god rundt magen. =) men det er bare positivt. men hun ligger med hode langt ned og ryggen ut mot magen min. så de få bevegelsene hun gjør, er vanskelig og merke.. men godt og vite at alt er i orden.. =)
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Det var da godt å høre!!! Masse lykke til videre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå