Nr4? 💓 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 jeg har en gutt på 2 1\2 måned som jeg har så lyst å prøve å gi tynn tynn velling på kvelden for å se om han sover littebitte lengre! Har hørt at det kan være at tarmene ikke er helt klare for mat enda..vil jo ikke hvis dette høres helt på tryne ut! Noen som har positive erfaringer med å gi Tykk melk på Kvelden til så små?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 2,5 mnd er vel litt vel tidlig. Det står jo at det ikke er nødvendig før 4 mnd. Rådfør deg med helsesøster, da får du best svar. Ikke nødvendigvis at de sover lengre av grøt/velling heller.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 det er faktisk 50 % av barna som sover lenger av velling / grøt. men 2,5 er for tidlig. tror han kan få vont i magen av det, jeg ville ventet en måned i vertfall. du kan jo høre med helsesøstra
Nr4? 💓 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2008 okei.. takker for svar!!!tenkte det var i tidligste laget ja.. klarer nok å vente 4 uker til da, vil jo ikke at han skal få masse vondt pga at mamma håper å sove litt lengre akkurat!!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 2-5 mnd vil jeg si er altfor lite...De trenger ikke mer enn melk på lenge enda, De fleste babyer spiser om natta frem til ca 3 mnd. Hvor lenge sover han nå? SIden du vil han skal sove lenger mener jeg.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 hva med å gi han melk litt oftere før han legger seg? jeg gir feks 18 30 så git jeg igjen 1930 når jeg legger han . fylle på lageret litt liksom. funker her
Nr4? 💓 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2008 han har hatt en periode hvor han har sovet 4-5 timer sammenhengende den første intervallen, det var jo fantastisk!..men så har dette gitt seg igjen, og nå våkner han hver andre time og fra 5 på morran hver time.. blir jo en zombie.. Så var egentlig bare ute etter en lett utvei..men får nok vente noen uker til ja!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Han høres helt normal ut. Det går slik i perioder... Er ikke noe for å begynne med velling ved 4 mnd heller jeg da, men det er bare meg. Ammer du? I såfall er det jo normalt med økedøgn og da spiser de ofte. Har hørt babyer som kun får mme også kan ha økedøgn, men det vet jeg ikke så veldig mye om.
Nr4? 💓 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. januar 2008 Ja jeg ammer, men kan ikke si jeg fullammer for jeg supplerer med en flaske mme på kvelden når han skal sove for natta.. da drikker han alt fra 20-60 ml, men så vet jeg hvertfall han er mett!Har aldri flommet med melk her, og hvis han spiser for ofte på dagtid så tømmer han meg bare så jeg ikke rekker å fylle opp igjen, så er vi inne i sirkelen igjen med for lite melk! min produksjon vil ikke øke den..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Slik hadde jeg det med førstemann. Det kan høres ut som han har økedøgn. Jeg hadde nok latt han tømme ila dagen uansett jeg da... men du gjør det slik det passer best for deg =)) Men pass på å sove når han sover på dagen, det gir deg litt ekstra overskudd.
Nr4? 💓 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2008 ser hva du sier..er bare det at når jeg beskriver min melkeproduksjon, så sier de fleste at det er nok et økedøgn..men da har jeg hatt økedøgn fra dag 1!det er det som er så fortvilende, for hvis han vil ha pupp så får han, men hvis han vil ha etter bare 1 time igjen, så er det ikke nok til at han blir mett,og da begynner sirkuset hele dagen med mas mas mas og en sulten baby siden de ikke får fylt seg opp! Gikk sånn til han var 1 mnd, men så var den eneste løsninga å la det gå hvertfall 2 timer, helst 3 før mat..pleier å gå to timer uten mas nå, så det har gått seg til da! Ikke bare med disse spedbarnstidene, det er ikke alltid plankekjøring!! men det går seg fort til!
Tussa og Sofie Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Hei du! Jeg tenker å begynne når hun er 3,5 mnd jeg. Spiser fortsatt 8-9 måltider i døgnet og vi er tilbake til hver 3, så hver 2 og hver time på natta. Trodde liksom at disse mme babyene sov litt lenger på nettene jeg. Hun har liksom ikke økt mengden på mange mange uker, så blir jo masse små måltider isteden. 15. februar, da braker det løs med tynn tynn velling her i gården altså! Var det Nan du ga på kvelden igjen?
Nr4? 💓 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. januar 2008 Halais!! Jeg gir hipp.. Så deilig å ha datoen ja!Det er jo ikke lenge til!min dato blir vel ei uke etter deg..nei det braker løs her også 12 februar da!!! Gleder meg så utrolig til å se om det gir oss bedre søvn altså!! Nå storkoser vi oss her hjemme, øver på å snakke litt
Tussa og Sofie Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Ja, gud jeg gleder meg til bedre netter. Nå skal samboer bort 2 netter, huff, gruer meg litt faktisk. Ingen avlastning. Men det går bra ;o) Her er det også prating på gang. "Aguuuu" med masse spytt-gurgling er favoritten. Og "innover-hvining". hehe. Vi øver på å gripe tak i leker vi da. Klarer å ta tak med høyre hånd, men skjønner ikke at hun skal holde på den enda da.... En ting av gangen liksom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå