Gå til innhold

Jeg mister så kolossalt med hår!

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Det bare renner av... Jeg forstår ikke hva som skjer her altså!

Hver eneste dag drar jeg ut store klyser med hår.

Er dette helt normalt eller?

Og er det noe jeg kan gjøre med det?

Fødte for 5 måneder siden hvis det har noe å si!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Me too!

Hvis du ammer er det vanlig å miste hår. Det er vel ikke så mye du kan gjøre med det. Det er hormonelt. Prøv å spis sundt eller kjøp noe på helsekost butikk. Ikke bruk penger på sånn spesial shampoo hos frisøren. Det hjelper ikke!

Skrevet

Sannsynligvis stress! Gir seg etter tre til fire måneder ca.

Skrevet

Helt normalt....for de fleste vokser det meste ut igjen :-)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Ok! Gjør ikke så mye at litt går bort for jeg har ganske tykt hår, men det er ikke noe gøy når det forsvinner i dotter og så sitter jeg igjen med hårløse flekker på hodet liksom... :-)

Jeg får se om de har noe på helsekosten og styre unna shampooer. Vil ikke bruke penger på noe som ikke virker heller. Dessuten har jeg ikke troen på at shampoo generelt gjør noe annet enn å vaske håret rent.

Skrevet

Legen min anbefalte ølgjærpulver :)

Han sa han ikke kunne garantere at det virker, men kanskje verdt å prøve. Jeg fødte også for 5 mnd siden og har samme problem

Skrevet

Helt normalt etter et svangerskap. Det stemmer ikke som noen skriver her at det skyldes amming, man mister om man ikke ammer også. Har hørt at det skyldes at man ikke mister hår når man går gravid og derfor mister dobbelt opp etter fødselen. Det stemmer faktisk bra på meg, aldri mistet så lite hår som da jeg gikk gravid!!

Skrevet

d er helt normalt ja. jeg mister enormt med hår,har flekker uten hår rundt framre hårfeste,håret er tynt og helt rett. savner håret mitt ja,slet med dette da jeg fikk 1 mann oxo.minsten er 6 mnd. håret har faktisk blitt mørkere oxo:(

Skrevet

Det er ikke sikkert det bare er ammingen som gjør det.

jeg mistet myyyye hår selv ett par mnd etter fødsel.

Jeg var en tur hos legen pga noe helt annet, de tok en blod prøve da viste det seg at jeg hadde lavt stoff skifte. og der var håravfall en av symtomene. etter at jeg begynte på tablettene så mister jeg nesten ikke hår.

dette var ikke skrevet for å skremme, men bare en opplysning om at det ikke alltid skylles amming at man mister hår.

Skrevet

hva er symtomer på lavt stoffskiftet?

Skrevet

Symptomer

Trøtt og tiltaksløs

Aldri uthvilt selv om en sover mye

Ukonsentrert

Glemsk

Fryser

Hovne fingrer og ben

Håravfall, tørt og livløst hår

Tørr hud

Tynne og sprø negler

Hes og uklar stemme

Vektøkning til tross for dårlig appetitt

Forstoppelse eller treg mage

Søvnforstyrrelser

Hyppige humørsvingninger

Depresjon, nedstemthet

Nedsatt eller ingen sexlyst

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Å herregud, jeg har alle symptomene. Tror jeg skal komme meg til legen, jeg.

Skrevet

Jeg mistet også store mengder hår. Da knøttet var rundt tre måneder, fikk jeg tips om at tilskudd av B-vitaminer kunne hjelpe. Håret sluttet å falle av nesten på dagen!

Skrevet

Det er HELT normalt en 3-4 mnd. etter fødsel. Jeg mistet vanvittig mye hår etter begge mine fødsler. Det gikk over ca. 6-7 mnd. etter fødselen. Vet også om mange andre som har slitt med akkurat det samme, så det er nok ingen fare!

Skrevet

Jeg oppsøkte til slutt lege etter sykt håravfall ca 6mnd etter fødsel.Jeg fikk påvist lavtstoffskifte.bruker nå fats levaxin.Og det har stabilisert seg nå.

Men kan i visser perioder miste nå også.

Snuppa er 2,5år.

Oppsøk lege og få tatt en bl prøve.

Er ganske vanlig og få lavt stoffskifte etter fødsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...