prekæs Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 ..og kalle det kunst? Si hva du vil om kunsten, men dette provoserer. Tror vel egentlig kunstneren har fått den reaksjonen h*n ville. Litt debatt om hva som er kunst eller ikke. Min oppfatning er vel at folk er redde for å finne på noen sprell interiørmessig, noe som får andre til å si "at du vel henge noe så stygt på veggen" Har hørt det, men hva er vitsen med ufarlige blomsterbilder i solnedgang, hvis det ikke gir eieren noe?
Tally Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Noen bilder gir meg "ro i sjela", andre får meg til å drømme meg vekk eller gir meg gode assosiasjoner. De trenger absolutt ikke være det som er allment akseptert som "pent". Tror ikke jeg ville hatt noe som provoserte meg hjemme på veggen eller på hylla, det ville bare irritere meg til slutt- men jeg kan ha saker som jeg ikke (enda) forstår og som får meg til å tenke.
Sjefsmegga Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 hehehe...holder meg til å ha familiebilder og bilder med motiv som passer med interiøret jeg...så kan andre folk ha "kunst" på v eggene så mye de vil for min del. Jeg kommr aldri til å slenge en klovn eller bilder av feks kvinner med kjoler som ligner på vaginaer på veggene i hvertfall. Vebjørn Sand trykk har jeg på soveromsveggen, fikk i gave en gang...naken dame på stuaveggen passa ikke heeelt...
Ikkelektuell Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Kunst defineres av en åndselite som bruker mye tid på å regne poenger, men for mannen i gata må vel kunst være det som skaper reaksjoner hos folk. Provokasjon er jo et kjent, og effektivt, virkemiddel.
Happy Ignorant Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Åndseliten kalte det kunst da Magne Furuholmen hengte opp et juletre med penger på Jernbanetorget i Oslo også. Junkisene på plata kalte det julegaver...
Ikkelektuell Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Magne hadde vel mange nok poenger, da?
Happy Ignorant Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Nei, han fikk dem i støtte fra et eller annet fond. Uansett snilt av han å gi dem til de trengende...
Ikkelektuell Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Fikk han poengene fra et fond? *knegg*
Happy Ignorant Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Ja de også...he he...men de beholdt han selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå