Gå til innhold

Sengevæter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min var sengevæter til han var i slutten av tenårene. Jeg tror det har ødelagt selvbildet hans, noe som gjør det vanskelig for både han og meg. Har noen her erfaring med det? Han sier aldri noe om det selv, tror det er for vanskelig for han. Noen her som tror noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror var sengevæter til han var 16. Tror det er veldig flaut for dem, ihvertfall for menn. Like greit å ikke snakke om det tror jeg... hvis ikke det skaper konkrete problemer i forholdet deres da. hvis han sliter med selvtilliten bør han jo få hjelp til det.

Skrevet

Jeg tror han trenger litt hjelp. Tror sengevætingen ga dårlig selvbildet, noe som også har gitt han dårlig selvbildet på mange andre områder i livet. Vanskelig å foreslå hjelp når han tydelig føler ubehag når jeg ved noen få anledninger har prøvd å ta det opp. Føler meg som en overgriper.

Hvordan har broren din det nå?

Skrevet

Det har gått helt fint med broren min tror jeg, men han er veldig sjenert da. Har liksom aldri villet ha noe forhold til en jente pga dette her, også etter at det ga seg. Nå er han 18 år, har fått sin første kjæreste, kjempesøt jente. Men tror han er litt stresset for at det skal gå for langt, virker som om han er nervøs for at hun vil overnatte/vil at han skal overnatte, fordi han er redd det skal skje igjen.

Det er jo et veldig vanskelig tema for dem dette her, er nok veldig flaut. Og det er ikke sikkert mannen din tør å snakke med legen om det engang. Kanskje du kan fokusere på at han sliter med selvtilliten, og ikke at dette her er grunnen til det? Så kan jo heller legen/psykologen lirke det ut av han senere. De vet hvordan man gjør sånt :-)

Tror ihvertfall ikke det er noe vits i å ta det opp. han er nok grusomt flau over det.

Lykke til:-)

Skrevet

haaaaaaaaaa.. tenk å ha en mann som skvetter i senga da!!! Fyyyy faaaaaaaen så flaut det må være å ha en lekk sambo eller mann!! Dessuten så er det som regel foreldrenes skyld at unger er sengevetere til de er langt opp i årene:-)

Skrevet

Du kan ikke være mye lege du, yppert. Her syns jeg du tråkka litt over streken.

Og nei, det er ikke foreldrenes skyld. Det er en biologisk greie.

Skrevet

biologisk meg her og der!! Ikke rart du er anonym så dum du er:-) Jeg tråkker aldri over streket, men sier meningen velbegrunnet her inne!!! Sure foreldre som skaper usikkerhet til ungene er ofte skyld i inkontinensproblematikken, så ettersom du velger å være anonym så tipper jeg du er sur og grinete og lar alle frustrasjonene dine gå ut over den stakkars skvettlappen din:-) Mine unger har aldri tisset i senga og alle var bleiefri før de fylte 3 år:-)

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Hihi, du er nå litt søt da, Yppert :-)

Skrevet

He he... tipper det var "biologisk" det ringelakenet svigerfar monterte på senga til alle gutta sine for å stoppe sengevætingen på dem. Når alarmen gikk kom han stormende med ørefiker og oppmuntrende kommentarer. Veldig effektivt! Alle var tørre i tenårene...

Skrevet

Det med jenter var problemet til mannen min. Var fryktelig sjenert, og involverte seg aldri med noen før i voksen alder - og det var meg. Han har holdt jenter unna på alle måter. Han er en kjekk og sjarmerende fyr - så han kunne hatt mange kjærester om han ville! Men han utviklet nok et sinne mot alle jenter, og unskyldte sin intimitetsangst med at alle damer var teite.

Han er veldig snill og glad i meg, men merker at han holder meg på avstand. Og når han føler seg liten kan han finne på og forsvinne...

Synes dette er så vanskelig fordi det går utover meg og forholdet. Men han er en super far og kjæreste så jeg vil jo være sammen med han. Tror også han er livredd for at sønnen hans skal slite med det samme.

Vil så gjerne hjelpe han! Han har nevt psykolog, men det er akkurat somhan ikke tør.

Men takk for at du svarte! Min teori at om dameangst kommer av sengevætinger er styrke. Skal prøve å ymte frempå omlitt hjelp, igjen...

Skrevet

Også til deg yppert - jeg tror også det er psykologisk ikke biologisk grunn til sengevæting. Selv om ikke foreldrene var direkte slemme, tror jeg de var fraværende. Men hva som er årsaken hjelper uansett ikke mannen min nå. Og han har sluttet å tisse på seg, så det er ikke noe problem!

Skrevet

Du kan jo foreslå nattkateter hvis plagene blir for ille:-)

Skrevet

Han har sluttet å tisse sengen. Men du bekrefter hva jeg alltid har trodd - du er så dum at du ikke engang kan lese...

Skrevet

Nå er du urettferdig vennen!!!! Ikke rart at mannen din plages med skvetting med det humøret du har!! Jeg hadde en hund en gang, som skvettet bare jeg ropte navnet på han:-) Muligens du burde få vurdert ditt eget sinne i stedet for å legge skylda på bare mannen din... med det humøret ditt, så er det jo faen meg like før jeg selv får inkontinensproblemer og blir usikker på meg selv med tanke på damer osv!!! Jeg lover å saksøke deg hvis det skjer:-)

Skrevet

Åja, håper du begynner å tisse på deg - både dag og natt!

Det hadde vært stilig, Dryppert!

Skrevet

Slike MENN som meg tisser ALDRI på oss selv:-) Nå er det faktisk ikke min skyld at du har skaffet deg en "mann" som lekker urin til alle døgnets tider!!!! Virker faktisk som du har større problemer enn han:-)

Skrevet

Du virker faktisk også som du har større problemer en han - veldig mye større faktisk :-)

Skrevet

Nå skal vel ikke du komme her med løse påstander om at jeg har problemer:-) For det første så er det mannen din som har etterdrypp når han ligger å sover!! Det er mannen din som ikke tør å bruke hvite boxere fordi han er redd for at det er en gul urinflekk etter kort tid:-) Det er han som tisser i senga og ikke jeg:-) Mulig du burde vurdere å skaffe deg en mann som er stueren vennen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...