Gå til innhold

Praktisk gulv til hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hytte og skal pusse opp litt. Nå er det et slags furuplank gulv med 10 cm mellom hvert gulvbord.. Med bikkje, unger og rusk kan dere tenke dere hvordan det ser ut. Jeg ligger med tannpirker for å få opp rusket..

Men jeg tenker... Er det noe å legge linoleumsgulv. sånn som ser ut som furu. Supermannen mener det ser kjipt ut, men har ikke sett det annet enn på nettet. Eller er det best med furugulv og det som følger med av hakk, vannsøl osv.

Noen innspill

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg laminat av noe slag. Det tåler både unger og bikkjer og rødvin....

Skrevet

Ja, har tenkt den tanken. Men tåler det vannsøl? For det blir gjerne litt søl når man ikke har innlagt vann og må bare i bøtter.. Er det kaldt å gå på?

Skrevet

Er kanskje litt kaldt...Vi har varme under så jeg tenker ikke på det.(hjemme altså)

Men du skal kanskje ikke legge varme i gulvet på hytta med det første?????

Det tåler vannsøl, så sant det tørkes opp innen rimelighetens tid.

Men sånn beleggulv er vel også en tanke kaldt.

Det beste er vel kanskje furugulv med tanke på varme..... Men det tåler nok ikke unger, bikkjer og rødvin fullt så godt.

Skrevet

Det er kommet noen nye laminatgulv nå som ikke er så kalde, men jeg vet ikke hvordan de er i forhold til vannsøl, men vi ble anbefalt det på kjøkken så det kan jo ikke være så ille. Må sies at vi ikke har skiftet ennå altså så jeg har ikke prøvd. Tror dette gulvet heter alloc..

Skrevet

Oppe i 2 etasje hos oss har vi bjørkegulv.....Det er veldig hardført,ikke så hardt å gå på og faktisk ganske varmt....

Det er nesten ikke hakk og riper og i dette huset har det bodd mange barn,alle barnerommene er der oppe.Og vann tåler det også...har snublet i vaskebøtta noen ganger og det har ikke skjedd skade.

Så det er kanskje et alternativ?

Skrevet

Vi beholdt furugulvet på hytta vi!

Slipte og lakket det 2 ganger, så nå kan det bare ligge der til ungene er blitt litt større! Når de er ferdige med å kjøre leker med dårlig glid, sluttet å kaste legoklosser og andre ting som lager merker da, DA skal vi legge skipsgulv :o)

Det er mulig å legge en blandig av sagflis og lim i sprekker som ikke er så altfor store. Er det derimot flere cm i mellom så kanskje legge smale lister? Så lenge furugulvet er ubehandlet så tåler det ikke så mye vann, men er det innsatt med noe (lakk, olje, grønnsåpe, fløte) så tåler det litt fuktighet.

Hva med å male gulvet? Kan bli kjempefint det!

Eller slipe og deretter beise det?

Se på denne linken: http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Menyer/Interior/Undermenyer/interior_gulv_parkett.htm

Skrevet

Gratulerer med ny hytte forresten!

Nå blir du aldri arbeidsledig og du vil aldri lure på hvor du skal gjøre av penger tilovers :o)

Vi har renovert og pusset opp hytta vår i snart 6 år! Det er snart bare gulvet og taket i stuen som er igjen av den opprinnelige bygningen....

Skrevet

Hva med korkfliser da? Ikke så kaldt som belegg og lett å holde vedlike... Bare et forslag altså, tror du kan legge det rett på det gamle furugulvet. Du må surfe på ifi og maxbo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...