baby4rocket Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Hei, vet noen hvor vanlig det er å spontanabortere flere ganger etter hverandre? Er "nygravid" og litt engstelig etter SA i desember....
**paradis;) Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 hei det er et debattforum som heter "mistet baby, gravid på ny" prøv der inne du ellers ønsker jeg deg lykke til!!
flypapir Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Hei! Jeg er i samme situasjon som deg. Mistet i oktober og er nå 6+4 på vei med en ny spire. Det er virkelig nervepirrende... Jeg tror ikke det er veldig vanlig å ha flere sa¨er etter hverandre. Selvsagt er det noen som opplever det og, men for fleste vil nok det neste svangerskapet gå greit... Prøv å tenke på den lille babyen som skal komme fremfor faren for en ny sa! Om du er veldig bekymret kan du evt be legen om å henvise deg til en innvendig ultralyd. Du kan også gå privat selvsagt... Lykke til videre!
tigergutt<3 Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 hei, jeg sitter også i denne situasjonen. Mistet i september og er kun 4+4 i dag. Jeg er veldig ukonsentrert og veldig på jakt etter hvert minste lille tegn til at det går galt igjen.
baby4rocket Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Da er vi ganske likt - jeg er 4 + 2... og leter etter tegn. Nesten så jeg gleder meg til kvalmen kommer, for det er vel et godt tegn i denne sammenhengen... Dette tar virkelig mye energi og oppmerksomhet.
LivetErEnLek Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Er ikke lett dette her. Når man tidligere har mistet, er det nesten ikke til å unngå at man blir nervøs og redd i ett nytt svangerskap. Jeg har selv mistet to ganger etter hverandre og fikk beskjed av legen min at det ikke er vanlig. Mange opplever å miste en gang, men to ganger med samme partner er ikke vanlig. Trøster meg med at kun 0,8 - 1 % opplever å miste tre ganger på rad og så uheldig kan jeg jo ikke være...
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 mistet 4 på rad, og dette er ikke vanlig, men heller ikke så uvanlig som den statistikken fikk jeg vite av sykehuset.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Hei Der er ingen regel som sier at om du mister en gang,så skjer det igjen,en annen ting er at de som har mistet flere ganger har større sjangse,men ikke bare etter en gang. Selv mistet jeg for to år siden,to månder etter fikk jeg positv test og har i dag en skjønn gutt på 14 mnd og er graivd igjen,11+6 i dag. Skal på ul i morgen Vil bare ønske deg lykke til videre i svangerskapet.
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Jeg mistet første gang jeg var gravid. Var veldig bekymret denne gangen og, men det har gått fint og er i uke 18 nå. Jeg syntes du skal be legen om henvisning til en tidlig ultralyd, det får du sikkert siden du har mistet før og er veldig bekymret. Men det er ingen ting som tilsier at du skal miste denne gangen også, det er veldig vanlig å miste en gang. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå