Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Trenger desperat hjep til å finne en festlokal i bergen, spiller ingen rolle hvor. Det må være fint og plass til ca 60 personer og band. Håper ta noen kan hjelpe meg med noen ideer....Begynner å bli desperat!!!
Jannamor Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 det første jeg kommer på er ricks ved teateret.der hadde min søster sitt. ellers har du jo bellevue, oppe i fjellsiden vettu, veldig fancy og desverre dyrt. men jeg bor i trondheim og er ingen racer på selskapslokaler i bergen desverre.
LinTin Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Noen forslag Kommandantboligen på laksevåg: Herskapelig Villa Skjoldnes på nesttun: Iddylisk og romantisk ved Nordåsvannet Fløyen er nevnt Kronstad Hovedgård: Rimelig men noe slitt lokale Stallmestergaarden Os: Romantisk og landlig (skal selv ha mitt bryllup der) Det var det jeg kom på i forbifarten, ser at en del allerede er nevnt:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 LINTIN! Bra at du nevner at det er slitt lokale på kronstad. tenkte å se på den men nå er det ute :-) Så på stallmestergaarden på os, så fint ut men det var ingen bildet av selveste lokal. Lurer på, betilte du maten hos de? kan du ta med alkohol eller må de kjøpes av de? Har du vært der?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jannamoor, bellevue er drømme lokale mitt men tror ikke vi har råd til den :-(
LinTin Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Her finner du noen bilder fra stallmestergaarden http://www.stallmestergaarden.no/html/bilder_stallmestergaarden_151.html Du må klikke deg litt uti for å se bilder av lokalet innvendig Ja jeg har vært der og synes det var kjempefint. Lokalet er på to etasjer. 1. etg, nydelig peis, bar, industrikjøkken spiseområde, piano og toaletter. Alt er godt vedlikeholdt og restaurert i opprinnelig stil Lokalet har plass til ca 100 mennesker (blir nok kanskje litt i trangeste laget). Vi skal selv ha 70 gjester og da skal det være greit med plass til alle. Bord, stoler, lystestaker, dekketøy, glass, serveringsutstyr, bestikk er alt på stedet og inkludert i leien. 2. etg. Flotte sittegrupper med spesiallagede italienske lysekroner i taket, flott sted å trekke seg tilbake og prate. Ellers kan det nevnes at stedet har en nyyydelig gammel park, der skal vi ha mottakelsen samt fotografering om været tillater det. Jeg synes stedet var en perle og nesten rart jeg ikke hadde hørt om det før. Om du tar en telefon til dem så får du en omvisning på stedet, det er eierne selv som leier ut og vi fikk en engasjert omvisning når vi var der. Vi betalte 7500 kr for leie en dag, da har du lokalet til kl 06:00 neste morgen. Mat: 3 alternativer 1. Man kan velge å la dem ordne med mat via deres samarbeidspartnere (koster ca 500 kr pr kuver) 2. Man kan leie inn selv og benytte industrikjøkkenet som er der (fullt utstyrt) 3. Man kan bestille catering selv (det har vi gjort til kr 230 pr kuver + at vi har leid noen fra et musikkkorps til å servere) Mange cateringselskaper kan også hjelpe med servitører. Alkohol: Hovedgrunnen til ta vi valgte stedet er at man kan ta med drikkevarer selv. Vi skal ha fri bar, men har leid inn en bartender som kan servere gjestene. Man kan også ta betalt for drikken om man ønsker det, men da må man huske å søke om sjenkebevilgning i god tid på forhånd. Noe mer du lurte på er det bare å spørre:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Kom ikke inn på siden. men takk for alt opplysning LinTin. Det høres bra ut. Tror skal ta en tlf til de. Takk
Mops7 Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 Muligens det nydeligste lokalet i byen er galleri Nygaten. der var jeg i bryllup i august. det eneste negative der er trapper, mn det er nyyyyyyydelig der!!!
Arb.ledig husmor Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Legenes hus på/i Kalfaret... tror nettadressen er www.legeneshus.no... Men søk på Legenes hus, Bergen så får du nok riktig adresse... Hadde selv lyst å ha bryllupet der, men ble nedstemt :-( Ellers skal vi ha vårt bryllup på Alver hotell, et lite og koselig hotell i Alversund ca 30min fra Bergen sentrum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå