Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har erfaring med molusker? Hvor lang tid tar det før det blir borte? Barnet mitt har hatt dette i over 3 mnd nå, og hun blir så tørr og sår, og klager over at det klør, og er tydelig plaget med dette. Håper det snart blir borte... Noen som har noen erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe erfaring selv, men nabojenta har i alle fall hatt det over et halvt år, mulig det er veldig forskjellig fra person til person...

Skrevet

Lillesøsteren min hadde det kjempelenge, men de forsvant av seg selv til slutt.

Skrevet

Hei!

De er smittsomme, det kan være greit å dekke over med plaster/medisinsk tape eller noe så dere ikke smitter andre, og så hun ikke sprer dem til andre deler av sin egen kropp når hun piller og klør

De går over av seg selv, men noen opplever at det tar satans lang tid,(1/2-1år..)

Man få dem fjernet hos lege. Enkelt inngrep: Først smører du på (reseptbelagt) bedøvelseskrem (Emlakrem), så drar dere til legen og der "vippes" de vekk med noe som heter en skarpskje helt smertefritt.

Håper det var til hjelp!

Skrevet

det kan vare inntil 1/2 år. du kan fjerne de hos legen hvis de er ubehagelige.

tror også du kan feks bruke hvitvask som du gjør på vannkopper......

vesker de, så smitter de. Derfor blir de nok ikke borte.

Molusker er et virus. Smitter som regel kun på barn.

bytt håndklær og sengetøy ofte.......

Skrevet

Datteren min hadde det i 6 mnd, mye på lårene og litt på magen. Lillebroren fikk det ikke, heldigvis.

Hun klødde og plagdes veldig selv, smurte henne inn med en feit krem for å lindre litt. Det går over, hold ut! =)

Skrevet

Fredpåjord; man kan fjerne dem, men det er litt forskjell på at et barn skal få fjernet 5 og 50... Legene fjerner ikke hvis det er mange, det blir for ubehagelig for barnet.

Skrevet

Olga-Borghild: Dersom barnet har over hele kroppen og de varer i ekstremt lang tid er det mange leger som tenker på å ta dem "porsjonsvis". Men om det ikke har vart så lenge, så ber de pasienten vente og se det an. Ikke alle leger gjør ting helt likt, selvfølgelig.

Skrevet

Datteren min var veldig plaget og da jeg spurte om legen kunne fjerne dem sa han at det var for mange + at det kunne gi stygge arr. Bedre å bare la dem tørke ut. Hadde det vært færre, så kunne de blitt fjernet.

Skrevet

Ja, som sagt, det gjøres litt forskjellig hos de ulike fastlegene.

Ekstremtilfeller hvor det har spredd seg til store deler av kroppen og bare ikke gir seg kan også henvises til hudlege for fjerning, men de gjør det på samme måte der da.

Uansett, det var jo bra at det ga seg av seg selv til slutt hos dere, da.

Skrevet

Ja, heldigvis. Og ikke ble broren hennes smittet heller og ingen arr igjen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...