Gå til innhold

amming og piercing

Anbefalte innlegg

Skrevet

piercing har ikke noe å si for om man kan amme eller ikke, det er kun om det har vært store infeksjoner og dannelse av arrvev det har noen betydning. det har det ikke til meg, det kommer melk både nå og da allerede,så mitt spm er: går det bra å amme selv om jeg lar piercingene sitte i? jeg tar selvsagt ut ringen under selve amminga,og renser godt før og etter mating,før jeg setter den på plass. (har forresten i begge) noen som har noe erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, kan du ikke ta ut piercingene da??

Det passer seg liksom ikke med en ammende mor med ringer i begge nipplene:(

Skam deg:(

Skrevet

Det må da vel være forferdelig mye jobb å drive å ta ut og inn piercingene, rense og styre på for hver gang nurket skal ha mat?

Dessuten er vel piercing i brystvortene blitt både harry og gammeldags nå? Benytt anledningen til å kvitte deg med de en gang for alle du :)

Skrevet

harry og gammeldags, kan kanskje stemme det, men det ser fordømt bra ut.og hele poenget her er jo at jeg ikke har lyst til å fjerne de da.og nei, jeg skammer meg ikke, og kommer ikke til å gjøre det heller. vaske brystene før og etter mating er jo uansett bare god hygiene,så det har jeg kommet til å gjøre uansett. piercing eller ikke. eneste forskjellen er at je må ta ut å inn en ring i samme slengen, det er jo ikke verre enn å bytte øredobber. det jeg lurte på er om det er noen som har erfaring med dette, lure tips osv.

Skrevet

Vet desverre ikke, men hadde det ikke kunnet gått å ta de ut, bli ferdig med amminga for så å ta nye da?

Men om du orker "styret" rundt mating så går sikkert det fint=)

Og jeg synest forresten det er tøft med piercing i brystvortene=)

Skrevet

Jeg hadde også pircing i brystvorta, bare den ene da.. men selvsagt tok jeg den t i god tid før. tok ut i 6 mnd. Kan ikke amme å bruke pircing, da pircing er en bakteriebombe å barnet kan få skikkelig infeksjoner.

Jeg råder deg på det høyeste å ikke risikere barnets helse framfor hva du selv ønsker her.. Jeg elsket pircingen min jeg.. men på et punkt ser du at det handler faktisk om å ikke alltid tenke hva jeg vil eller ikke vil

er fornuftig for din del å babyens TA UT PIERCNGENE..

ellers vil den lille få det.. kanskje ikke akkurat med en gang, men før eller siden ...

Skrevet

æsj.. stakkar unge som skal sutte på betennelse!

Skrevet

Du er veldig mottakelig for infeksjoner med piercing, og husk at amming kan gjøre veldig vondt og gi både betennelse, sopp og store bakterieinfeksjoner der, selv uten piercing. Dette MÅ jo ikke skje, men jeg har valgt å ta ut mine piercinger i brystene, nettopp pga dette, jeg tørr ikke ta noen sjanser. Har sett en del såre brystvorter og antar at det må gjøre jævlig vondt..og enda vondere om jeg skulle ha piercingene der.

X-kjæresten min er piercer, han anbafalte alltid å fjerne denne typen piercing når man ammer, også kan man heller stikke på nytt når man er ferdig med ammeperioden:)

Skrevet

tusen takk:) der kom det et par normale svar:) hehe. det er det å stikke på nytt jeg helst vil unngå da, det var ikke akkurat en behagelig opplevelse å ta de:p

Skrevet

"men det ser fordømt bra ut"

Det kan nok diskuteres.

Skrevet

Jeg har ikke utlært piercingartist, men vært lærling.. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt de ut, og heller satt de i en gang i blant.. Bare så ikke hullene gror igjen.. Det er ikke nødvendig å ha de i lenge, bare stikke smykket igjennom.. Husk å rense seff..

Skrevet

jeg har ikke utlært piercingartist, faktisk... Jeez.. Er det mulig :P

Skulle selvfølgelig stå ER, ikke har..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...