Gå til innhold

Lungebetennelse og være ute....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velsa på halvannet år hat fått lungebetennelse, samt øre og halsbetennelse. Har gått på penicilin siden torsdag, og er mye bedre nå. Men hun hoster en del....hvordan er det å være ute og leke nå når hun har lungebetennelse, er minus 3 ute i dag????

Noen som vet hvor lenge en lungebetennelse varer, og hvor lenge man evt bør holde seg inne? Kan jo ikke gå i bhg før man kan være ute....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lungebettennelse er vel det man bør være veldig forsiktig med. Kan ta lang tid før en blir helt frisk.

Fikk du ikke en oppfølgningstime hos legen? Det bruker en å få ved lungebettennelse. Evt kan du ringe og snakke med dem.

Skrevet

Nei det sa han ikke noe om. Bruker man å ha det altså?

Skrevet

Ringte legen nå jeg, og de mente ikke det var vanlig med noe oppfølgning. Skal med ørene om 6-8 uker bare.

De mente hun bare kunne være ute i minusgrader så lenge hun ikke hadde feber og allmenntilstanden var god. Syns dette høres litt rart ut jeg. Trodde også man skulle være forsiktig med å være ute når man hadde lungebet. men får vel stole på det de sier hos legen da.....

ELLER?

Skrevet

Man skal være litt forsiktig hvis det er kaldt og fuktig ute. Men hvis det er noen få minus grader er det ok. Men selvfølgelig ikke i lange perioder.

Det var det rådene jeg fikk hos lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...