tigergutt<3 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 så blir 5+0 fulgåtte 5 uker. Trodde jeg hadde kontroll på dette, men ble plutselig litt usikker. Er etter mine beregninger 4+4 i dag og skal på UL 1 februar og vil da være fulgåtte 6 uker eller 5+7. Hadde håpet at vi fikk se et hjerte som slår kraftig, men så det var en del snakk om det her i går og ble plutselig usikker om jeg egentlig var langt nok på vei. Er så bekymret for å miste igjen.
**paradis;) Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Slik har jeg forstått det: 4+4 vil si at du er 5 dager inn i din 5.uke. 4+0 er første dag i din 5.uke. Fullgåtte 6 uker vil skrives 6+0, altså 6 fullgåtte uker og dag 1 i uke 7. Skjønner? ikke lett. (Man skriver aldri +7)
Høstspire 2011 Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 4+6 er 4 fullgåtte uker. 4+0 = 5 svangerskapsuke. Det er ingenting som heter 5+7, men da heller 6+0. Når det gjelder fullgåtte mnd er fordelingen slik: 1 fullgått måned: 4+2 2 fullgåtte måneder: 8+4 3 fullgåtte måneder: 12+6 4 fullgåtte måneder: 17+1 5 fullgåtte måneder: 21+3 6 fullgåtte måneder: 25+5 7 fullgåtte måneder: 30+0 8 fullgåtte måneder: 34+2 9 fullgåtte måneder: 38+4 Frem til termin: 40+2 = 10. svangerskapsmåned Håper du forstod noe av dette:)
callmebecka Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Hei du. Om du er kommet langt nok eller ei til aa se hjertet kommer litt an paa hvor sikker du er paa unfangelsestidspunktet. Saa vidt jeg husker begynner hjertet aa slaa rundt 5+4, men det er allikevel for tidlig til at det kan bli fanget opp av UL. Hvis jeg var deg ville jeg utsatt UL med noen dager, en liten uke. Da er sjansene storre for at du faar se hjertet slaa. Heller vente litt enn aa bli unodvendig bekymret, og jeg tror nok det er for tidlig 1.februar. Lykke til!
LivetErEnLek Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Det stemmer at hjertet begynner å slå 5+4 men om de kan fange det opp eller ikke, er avhengig av utstyret de har. Jeg skal til en privat spsialist til torsdag for tidlig ul (har mistet 2 ganger) og i følge han, kan de med det utstyret de har der se det i det hjertet begynner å slå. På sykehuset (det offentlige) fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente litt lenger fordi det utstyret de har ikke kan se noe så tidlig.
tigergutt<3 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2008 Det er UL hos gyn jeg skal til så det er for sent å endre den. Hvis jeg avbestiller nå så er det ikke sikkert at jeg får ny før mot slutten av februar. Men jeg har tenkt å ta den, for hun kan jo måle fosterets str, og det vil jo fortelle oss litt. Så begynner jeg heller å forberede meg mentalt på at jeg ikke får se noen hjerteslag og at vi må tilbake senere. Vi skal ha god oppfølging denne gangen siden SA forrige, og siden pergo kur og PCSO osv.. Men da er jeg altså 4+4 i dag. EL 19/1 og foreløpig termin 28/9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå