Gå til innhold

Er det ny runde med magevirus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele familien fikk omgangssyke rett før jul, med både oppkast og diarè. Personlig fikk jeg en ny runde med diarè i forrige uke og gikk i flere dager og hanglet før formen kom seg igjen. I dag hadde gubben urolig mage og fryktet at noe var på gang. Mamma og brodern, som bor på en helt annen kant av landet, har begge fått omgangssyken og spesielt mamma har vært veldig dårlig i flere dager.

Jeg snakket med legekontoret i forrige uke og da fortalte de at det var en ny runde med magevirus igjen, men denne gangen var det mest utbrudd av diarè. Noen flere her inne som har hørt noe om dette? Jeg begynner å bli så møkk lei av hele omgangssyken og syns det har vært noe som har gått i månedsvis.. Krysser bare fingre for at begge ungene holder seg friske denne gangen og ikke får det nå igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, sønnen min var syke i helgen med magekramper og diarè. I barnehagen til minsten er omtrent hele avdelingen syke, men mener det både går oppkast, diare og halsbetennelse der...

Skrevet

Jeg bor på østlandet og her er vi syke. Jeg fikk omgangssyke på torsdag, og har enda ikke kommet meg:(

Skrevet

Vi har hatt en omgang med magevondt og diare nå.. bor på østlandet

Skrevet

jeg bor i Tønsberg og hadde oppkast og diare i hele natt !

kl 845 så ringte de fra barnehagen og Sander har også diare....ringte mine foreldre for at de skulle hente han for jeg orket ikke, har nesten ikke sovet i natt, er bare 3 uker siden vi hadde det samme med oppkast og diare :( så nå er jeg lei av å være syk blir jo helt utslitt jo...+ at jeg må ta meg av linnea på 2mnd.....

Skrevet

Vi har tredje runde med omgangsyken siden lillejuleaften nå, denne gangen er det diare, mens de to første gangene var begge deler.Vi bor i Østfold..

Skrevet

Det er visstnok 2 ulike virus som herjer; Rotavirus og et annet som jeg ikke husker navnet på. Rotaviruset er ganske hissig og man er syk med diarè og oppkast i flere dager (her varte det i 4 dager hos begge barna). Dette viruset får man en viss immunitet mot etter å ha hatt det. Det andre viruset er mindre hissig (ikke så lenge) men det kan man til gjengjeld få mange ganger.

Vi har hatt 2 runder her ....Er noe dritt!!

Bor i Oslo og her er det ekstremt mye omgangssyke.

Skrevet

Vi bor på østlandet, og her har hele familien vært gjennom det der siste uka. Jenta vår på 15 mnd. hadde oppkast 1 døgn, begynte forrige tirsdag, og har hatt diaré siden da. Må jo holde henne hjemme fra bhg. til magen er bra... kjedelig, for hun er helt fin form ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...