Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Så ett program fra Amerika, der barna blei sendt på krisen leir. De var helt fanatiske. De fikk vite at de hadde venner som blei drept av foreldrene sine... i abort. og At vanlige kristne ikke blei godkjent av gud fordi de ikke var aktive i kirken, bare satt stille. Minnet med om Hitler og hjernevasking. Det var ille. Enda en grunn for meg å ikke takle kristendom. De fordømmer for mye!!!!
Fleskepølsa Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Har ikke sett programmet, men det høres jo helt gyselig ut. Allikevel, du tror vel ikke at det er sånn den jevne kristne er og tenker? Ideer som du beskriver har ingenting med kristendom å gjøre. Jesu budskap var nestekjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Det er mange barn som blir hjernevasket i Norge også. Skremmende ting foregår med de beste hensikter. Det verste er at de som driver med det tror de er bedre enn andre!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Helt enig. De er så mye bedre enn oss ikke-kristne. Jeg gav alltid gaver til frelsersarmeen tidligere, men jeg sluttet med en gang de fordømte homofile. Det er fordømmingen jeg ikke liker. Det er ikke så mye neste kjærlighet i verden nå for tiden. De kristne holder seg til de kristne og da har de ikke noe kjærlighet igjen til de utenfor. Er du ikke kristen så er du ikke bra nok. sånn er det bare. skjønner ikke at noen fremdeles kan tro på en gud når det er så mye fælt av sykdommer og kriminalitet i verden. Og ikke skyld på djevelen, for om det er han som steller i stand dette, så betyr vel det at han er mektigere en gud. eller så har gud tatt seg en urolig lang pause.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 hei.. jeg er kristen og det er skikkelig kjipt at andre konservative, maktsyke kristne ødelegger synet på oss andre. Jeg har få venner som er kristne, men jeg dømmer dem ikke for det. Men ja, hvorfor tro på en gud når det er så mye forferdelig her i verden. jeg har selv en mor med MS og en søster som nå skal hjerteopereres for 6 gang.. men uten troen min så hadde ikke jeg kommet meg gjennom det¨, det var godt å ha noe å støtte seg til.. men skjønner selvfølgelig at de fleste er skeptisk til troen, men kristne er ikke så ond som de maktsyke galningen som hjernevasker små barn.. den vanlige kristen er helt lik dere andre.. og de som ikke er kristne er like bra som alle andre, uansett!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Der har vi det ^^^ "godt å ha noe å støtte seg til" Hva med troen på mennesket? er ikke det noe å støtte seg til? Jeg tror kristendommen ble til i redsel og mangel på svar... Redselen for å dø, redsel for det ukjente... folk trengte noe å tro på, tro at det ikke ender ved døden, men at de kommer et bedre sted... Mangelen på svar som : hvor kommer verden fra? GUD Hvem skapte menneskene GUD Hvem bestemmer om noe er rett eller galt? GUD I bibelen er gud svaret på alt vi mennesker ikke hadde svar på den gangen da bibelen ble skrevet. I ettertid har vi funnet beviser på helt andre skaperhistorier. og vips så var det også guds verk;) det gamle testamentet er greit nok, men så fant kirken ut at det ble for enkelt, historien måtte endres og mer skremsel og straff måtte inn. de måtte jo tjene pengene sine... Er ikke såååå lenge siden vi trodde jorden var flat og at hvis man seilte langt nok ville man bare falle i intet heller Nei takke meg til troen på mennesket gitt;) Hva godt kommer av religion??? KRIG???
Miss Misantrop Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Jesus Camp? Dette kan kanskje virke som litt på siden av temaet, men gi meg litt rom. Jeg har hørt på radioprogrammet Klepp stasjon. Der er det en predikant som også er mor. Hun mente at barnet må bli med på kristelige aktiviteter og leve med å akseptere jesus fordi det er som sitat; Hvis ungen din hyler og skriker hele veien til Oslo og ikke vil ha sikkerhetsbelte på må han fortsatt ha det. For henne er det snakk om liv og død for hennes barn. Derfor mener jeg at det er helt umulig å oppdra barn religionsnøytralt.
Miss Misantrop Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Ja frelsesarmeen er mot å leve i homofilt samliv, men med egene øyne har jeg sett homofile i usa, som ikke har råd til helseforsikring, ikke har noe sted å bo, ingen vil ha noen med de å gjøre. De får mat av frelsesarmeen. De får klær av frelsesarmeen. Takk for at vi har frelsesarmeen.
Singeline Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg har en tenåring som jeg selv mener jeg har oppdratt rimelig religionsnøytralt. Selv er jeg personlig kristen og aktiv i menighet, men jeg har aldri presset henne til å bli med. De gangene hun selv spør om troen min, så kan jeg fortelle hva jeg tror og hvorfor, men ellers vil det bare bli oppstyltet og manipulerende, føler jeg. Synes hun skal få gleden av å oppleve frelsen som en PERSONLIG overbevisning, opplevelse, som ingen kan ta fra henne eller påstå er hjernevask. Hun anser ikke seg selv som kristen, men virker åpen for at hun kan bli det når hun blir større. Hun mener selv at hun er for ung, og da får hun mene det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Oi! Det var et godt innlegg! Veldig bra, Singeline.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Fantastisk Singeline!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er helt enig og står for det samme som deg, mener også videre at religion er en veldig personlig sak. Endel av del du har blitt, igjennom det du personlig har erfart. Det er INGEN grunn til å presse/overbevise andre til å finne troen. Den kommer uansett hvis det er meningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå