lengter daler ned i skjul... Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 begynner allerede å grue meg til fødselen, hehe! hadde egentlig en ok fødsel, gikk fort og greit, uten smertestillende. var jo vondt, synes det var verst å presse han ut, riene gikk ok.... men nå er jeg livredd for at neste skal bli mye verre! pleier andre å være verre eller bedre? lenger? vondere?
Tommage♀♂ Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Min andre fødsel var en helt annen opplevelse enn den første, og føltes både vondere og lenger. Første gang våknet jeg på natta av at vannet gikk 3 uker før termin, og stod opp og gikk rundt helt til vi kjørte til sykehuset et par timer etterpå, og der stod jeg også oppreist og ventet på å få slippe inn nesten til jeg kjente pressetrang. Andre gang hadde jeg falske rier i 12 timer, og reiste opp på sykehuset, men riene ga seg. Vi gikk i kantina for å spise frokost før de skulle sette meg i gang (jeg var på overtid). Da begynte de skikkelige riene oppe i kantina, og jeg var dautrett etter en natt med falske rier, så jeg gikk og la meg. Lå derfor i fødesengen hele tiden under riene, og de ble helt intense. Men alt i alt gikk fødsel nr.2 raskere da den først satte i gang, i tillegg til 10 minutters pressrier mot 55 i første fødsel.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 En helt annen fødsel enn 1ste. 1ste veer ende dager 3 dager etter var hun ute. Vannet måtte tas, avføring i fostervannet hun svelget bæsj måtte pumpes. Tulla var tynn og liten. Tror grunnen var att jeg ble strippet ett par dager før. Med tulle 2 13 dager over termin vannet gikk hjemme måtte få modningspiller de hjalp ikke før 5 tabletten. Kroppen prøvde si det var noe galt. Tulla hadde snudd seg så når jeg fikk veer stanget hun i bekkenet. Ikke før jeg var 8 cm fant legen ut det var på tide med keisersnitt. Hun var 3880 så hun var en stor og god jente.
fikk jente 090108 Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Hei! Vi fikk nettopp vår andre!! Fødselen var veldig lik som den første, bare den tok mye kortere tid. Jeg har hatt det som deg, riene er ikke det verste, men det å presse de ut er det vondeste... Jordmor mente jeg kunne ha brukt fem minutt på å presse henne ut, men jeg brukte 25 min. pga jeg ikke presset så mye som jeg kunne ha gjort.... hehe, det var jo vondt å presse, så jeg prøvde å ikke presse så mye.... Jordmor ble nesten litt småirritert på meg.... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå