Gå til innhold

Koking av flasker og vann til mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er mange som slutter å koke flasker og vann til mme når babyen er 6-7 mnd. Det å bare vaske flaskene godt evt ta de i oppvaskmaskinen syns jeg er greit. Ser at det er mange som også bare tar kaldt vann fra springen og varmer det i mikroen før de tar i mme pulver, det jeg da lurer på er om du også tar kaldt vann fra springen å varmer det i mikroen når du skal ha kaffe/te? Her i huset koker vi både vann til te og mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville alltid kokt opp vannet før jeg blandet i MME, men ikke kun når de skal drikke vann. Men alle er jo forskjellige da...

Skrevet

Det var vann til mme jeg mente, for det skal jo være litt varmt.:)

HI

Skrevet

Koker vannet til MME, men sluttet å koke selve flaskene rundt 6 mnd.. Vannet som han drikker , får han kaldt fra springen.

Skrevet

Når jeg skal lage mme, koker jeg vannet. Jeg vasker og steriliserer flaskene også. (han er bare 3,5mnd da) Men når jeg selv skal ha varmt vann, til kakao eller noe, så kan jeg like gjerne bruke mikroen til å varme vannet, som vannkoker.

Skrevet

Jeg tar kaldt vann fra springet og varmer i mikro. Når jeg skal lage meg en kopp te, så varmer jeg det ikke i 30 sek som jeg gjør med vannet til MME. Tevann skal være kokende varmt for meg, og da bruker jeg vannkoker. Vannet blir ikke dårlig av å varme det i mikroen rett før mating. Minisnusk er 8 mnd gammel. Da han var mindre brukte jeg avkjølt kokt vann. Poenget med hovedinnlegget var....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...