Mooncake Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Uff, jeg har så vondt av lille snørra mi. Hun er så snørrete om dagen og på natten sover hun urolig. Innimellom får hun noen krafttak av hostekuler som ender i at hun kaster opp det hun nylig har spist. Dette har pågått i 6 dager og jeg merker at hun har gått ned i vekt. Vi gir saltvannsdråper, men synes ikke de har så stor effekt. Noen som har gode råd?
Happy:-) Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Hei, uff, stakkars liten. Høres ikke godt ut. Har en gutt på 3 år som fikk barneastma når han var 1 1/2 år. Ett av problemene var nettopp at han hostet så han kastet opp. Det var ikke før han en dag hadde problemer med veldig tung pust at jeg løp til legen. Jeg hadde jo trodd det var bare forkjølelse. Ble sendt til sykehuset og der fikk han astmamedisiner som bl a løser opp alt dette slimet som samler seg i luftveiene. IKKE sikkert at datteren din har astma da, men det kan nok være greit å ta henne til lege når hun begynner gå ned i vekt og greier...
It's all about me Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jg hadde selv før jul en sinnsyk forkjølese med hoste som ble så ille at jeg nesten kastet opp flere ganger. Nevnte det for legen min og hun tok en test som viste lungebetennelse. Så kanskje du skal ta henne med til legen for en liten sjekk hvis det har pågått så lenge. Er kun et stikk i fingeren som skal til.
Golden-Angel Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Min også hadde dfet slik prøvde saltvann,hostesaft men hjelp ikke. Så vi gikk til legen og fikk Ventolin på resept skal si den hjelper ja. Fikk paracet om natta slik at ho fikk sove selv om ho ikke hadde feber. Så 2 dager med medesing og paracet om kvelden og ho er i fin form allerede.
Herkules Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Dere som har hatt hostende barn, er det like ille om dagen? Har en hostende gutt som er kvikk om dagen, men hoster enormt om natten. Lurer på å gå til legen.
Tanja-oktober og november barn Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Tulla vår på 15mnd har holdt på med hoste og skikkelig hes i halsen. Vi gikk til legen å de tok CRP(blodprøve) men den viste ingen ting. Fikk beskjed om at hun hadde falsk Krupp og at hosten kom om natten. Er gjerne da de er verst. Har hatt det kaldt på rommet hennes og når hun våknet om natten pakket vi henne inn å tok henne ut på verandaen å dte hjalp. Men lillemor har ikke blitt bedre. Hostet så hun kastet opp i natt og på dagen i dag. Dro til legen igjen å fikk en sånn akutt medisin som skal løses opp i vann. Den gjør henen frisk etter 2 timer. Så i natt kan vi sove. Og godt for lillemor å få sove også. Takk gud for at det finnes sånn akutt medisin som gjør de friske. Anbefaler å gå til lege å ikke gå derfra føre de gjør noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå