Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er Methylparaben i A-Cremen...

Er det ikke paraben som helst ikke skal være i kremer til baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp! Men det er vel ikke så mye, og hvis man ikke bruker ofte, så kan det vel ikke være så farlig..

Skrevet

ja d er d. men bruker a creme t begge mine små jeg,fikk anbefalt d av barnelægen. så d kan ikke være så farlig da. bruker d morgen og kveld på mine.

Skrevet

Nei, om legen har sagt det, så KAN det jo ikke være farlig....? Eller?

Skrevet

jeg bruker den på vesla flere ganger daglig... må vel skifte krem jeg da.

Noen som har tips til en jeg kan bruke uten noe som helst bekymring?

(syns det er rart at jeg fikk anbefalt denne)

Skrevet

Snuppa mi fikk masse utslett på kinnene uten at jeg kunne skjønne hva det var. Vi pleier å smøre kinnene med a-creme om morgenen, så jeg kuttet ut det, og etter 2 dager var utslettet borte.

Så selv om mange anbefaler den kremen så passer den ikke for alle.. Jeg får heller gå på apoteket å kjøpe en allergikerkrem..

Skrevet

Til deg over: Ser at det også er peanut olje i kremen. Kanskje det er det snuppa di har reagert på? Nøtter er jo ikke bra for små...

Skrevet

Methylparaben er blitt "frikjent" av grønn hverdag, det regnes altså om ufarlig og som noe man trygt kan bruke til små barn. Om noen reagerer på a-creme så er det nok nøtteesktrakten de reagerer på, ikke parabenene, parabener kan gi uheldige konsekvenser på sikt men ikke derog da, men dette parabenet er da altså godkjent. Da ville jeg vært betraktelig mer bekymret for parabenene som er i mange av våtserviettene mange bruker daglig på babene sine...

Skrevet

Til Nybakt*MAMMA

Jeg lot være å kjøpe A-creme selv om jeg også ble anbefalt det på helsestasjonen. Jeg forhørte meg på helsekosten, og de anbefalte meg Unanders allværskrem. Spesielt nå som det er kaldt, så er dette en krem uten vann (det er også vann i A-creme, som kan gjøre at huden sprekker opp hvis det er minusgrader). Den er også svanemerket.

Til Alva***

Enig med deg - og henger meg også på det med våtserviettene. Vil anbefale alle å bruke Coops Änglamark våtservietter - helt uten parfyme, parabener og som er svanemerket.

For øvrig - Coop er også de eneste som selger svanemerkete bleier. (jobber ikke for de, altså :) )

Skrevet

hei

jeg har en datter med atopiskeksem noe som har gjort at jeg må være veldig forsiktig med alt jeg smører og bruker på henne.

a krem fikk jeg anbefalt men er overhode ikke bra.

barn som lett får utslett eller røde merker anbefaller jeg A DERMA serien fra apoteket, den er laget på vanlig havre og har ingenting farlig i seg overhodet.

jeg kan bare bruke pampers sensitive og unik våtservietter.

henne tåler heller ikke libro bleier da henne får masse åpne sår nedentil av de.

jeg bruker da bleier man får kjøpt på lidel,first price og pampers.

jeg anbefaller alle mødre å være forsiktig og les endel på alt enn kjøper så man faktisk vet hva vi smører og vasker barna med.

Skrevet

Jenta mi reagerer på a dermakremen pga havren... men ikke på a-cremen. Methylparaben er frikjent, og mao ikke skadelig.. Men ta en titt på fuktighetskremen din, deoen, shampo, balsam osv.. der er alle de skadelige parebenene sterkt representert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...