MissUnderCover Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg skal ut og reise med ei lita frøken på ni mndr, og har NULL erfaring med å reise i utgangspunktet... hva må jeg ha med, hvordan gjøre det på gardermoen, hva er lov å ha som håndbagasje o.s.v.... jeg er heeelt blank. skal forresten til praha..
alvis Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Så kjekt å komme ut på tur:) Heldiggrisen! Du tar med det av klær og pleieprodukter du vil ha. Praha er ganske kaldt nå så ta varme klær...eller sjekk været før du drar. På Gardemoen finner du all innsjekking i 2 etg. Du finner en tv skjerm hvor det står hvilken innsjekking du skal bruke. Du skjekker jo inn ved det flybolaget du reiser med. Alltså hvis du reiser med SAS skal du sjekke inn ved SAS. Ved innsjekkingen leverer du også bagasjen du skal sende. Har du med vogn skal den på spesialbabasje men det vår du beskjed om da du sjekker inn. Etter du har sjekket inn går du gjennom sikkerhetskontrollene og finner utlandsterminalen ( den er mot høyre etter sikkerhetskontrollen). Du går inn der og finner gaten. Gate nr står på ditt boardingkort ( som du får da du sjekket inn) eller på tv skjermen inne på utlansterminalen. Du får ikke ta med skarpe ting i håndbabasjen. Ikke saks, kniv, neglefil o.s.v. Flytende ting må pakkes i plastikpose. F.eks lipgloss. Du får plastikkposer på gardemoen. God tur!
MissUnderCover Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 tusen takk for svar! ja jeg gleder meg skikkelig! da vet jeg litt mer.. lønner det seg å ta med babymat?
alvis Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg tror nok de har babymat der men du kan jo selvfølgelig ta med. Nestle pleier finnes i alle europeiska land. Men hvis du tar med babymat ikke ha de i håndbabasjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå