Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 For noen dager siden skulle jeg møte en venninne. Hun har selv barn, men er nå ferdig med permisjonen. Og det er utrolig så lite barnevennlige man blir etter endt permisjon. Er jo nesten som man glemmer hvordan det er å ha barn. Først var det det at jeg måtte møte henne i hennes hjemby. Jeg prøvde jo å si at det må være mye lettere for henne å reise ettersom hun ikke hadde vogn, men nei... Så jeg og småen tok turen vi - 2 timer med buss. Da vi møttes ser hun helt sjokkert på meg. "Å, skulle du ha han med?" sier hun og ser på småen. Jeg kan jo ikke akkurat forlate han alene hjemme. Jeg er fortsatt i permisjon. Så vil hun absolutt sitte på en kaffebar. Her er det ikke barnestol. Jeg vil ikke drikke kaffè med et barn på armen, men sier at jeg kan ta noe annet. Nei, det blir vistnok ikke det samme.... Hun blir sur fordi vi må sitte en annen plass. Småen har lekene sine på bordet. Det er vissnok plagsomt. Det bråker vissnok - og hun er litt sliten. Min venninne sier at vi kanskje en gang kan møtes uten barn. Helt greit for meg, men det må bli på kveldstid. Nei, det kan vi vissnok ikke fordi da kommer hennes barn hjem fra barnehage. Kan ikke jeg finne barnevakt? Grrr.....blir så oppgitt. Jeg er hjemme for å være med barnet mitt. Ikke for å treffe venninner som ikke tåler at jeg har barnet mitt med meg. Blir nok en stund til vi treffes igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Kanskje på tide å "fryse henne ut"?? Hadde ikke giddet å ha kontakt med henne i hvertfall!
prøvekluten+3små Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 fysøren da hadde jeg blitt irritert! hadde kommet til å konfrontert henne med at skal det være henne så vanskelig å komme deg i møte,så får hun bare la være..hum må jo akseptere at småen er en del av livet ditt nå,akkurat som du sikkert nok gjorde til henne...sikker på hun ikke er litt sjalu for at du fortsatt har permisjon da,så ska ho prøve å vise at livet er bedre dersom man slipper å ha ungene med? d var det første jeg tenkte på da jeg leste dette...virker for meg som hun prøver iherdig å gjøre det vanskelig for deg å ta babyen med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå