Gå til innhold

Noen som har merket noe til fullmåne kraften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i morgen,en har ikke merket noe til fullmåne kraften.

Er det noen her som merket noe,eller startet fødsel??

Vet at veldig mange tror på dette, men vet ikke om det er noe hold i det:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med forrige fødsel startet det med vannavgang på kvelden den dagen det var fullmåne, 12 dager før termin. Vell inne på sykehuset var det veldig stille, men de sa de ventet storinnrykk siden det var fullmåne, da var jeg ikke klar over dette selv, dette med fullmånens påvirkning på vannavgang. Jeg er da ikke 100% sikker på at det har noen innvirkning, men jeg må si det er en del som taler for dette ja.

Skrevet

Har hørt mye forskjellig om det greiene her, vet ikke hva man skal tro, men mange mener det har blitt forsket på og det er snakk om en slags magnetisk kraft som påvirker ulike ting. Så det er nok ikke overtro, heller fysikk og naturlov. Så får håpe denne kraften kan virke inn på mange av oss utålmodige sjelene.

Som f.eks. at hvis melken står utenfor kjøleskapet blir den sur veldig fort hvis det er tordenvær og storm ute. Det er noen stoffer i naturen som reagerer på elektrisk, eller magnetisk kraft. Har ikke så veldig peiling at jeg kan fortelle noen formel for dette, men spennende tema, så det skal jeg finne litt mer ut av idag og lese litt på det. Så får man tiden til å gå samtidig.

Ha en fin dag jenter, ta imot kraften og ha en riktig god fødsel til dere som er de heldige:)

Skrevet

Det kan sikkert hjelpe på noen, men du må nok ha termin i nærheten av fullmåne. Men jeg har ikke merket noe, hadde håpet jeg skulle det da, men nå har ikke jeg vært ute kun sittet inn kanskje det har noe å si.

Noen som vet?

Skrevet

Vannet mitt gikk i natt og riene har begynnt å gjøre jobben sin, 6 dager over termin. Kanskje det var fullmånen?...... Venter på at de skal ta seg opp å komme skikkelig i gang og bli regelmessige.

Skrevet

Jeg hadde jo planer om å føde i dag ja, men det ser dårlig ut ;-)

Får vel bare vente og se. Mamma fødte sine barn om formiddagen og det gjorde jeg sist også. Regner mao med at det starter om natta, så det kan jo fremdeles starte på fullmåne i alle fall :-)

Skrevet

Ja det har jeg og! Jeg ble spådd av en lokal dame her. Hun sa at jeg kom ril å føde mellom 21 og 23. I går sa hun ja, du er nok ferdig torsdag;) så jeg er spent!!! Har også termin 29.

Skrevet

Har ikke merket så mye til det, men håper jo, selv om jeg ikke har termin før på lørdag. :-)

Har hørt at når det er fullmåne er månen nærmest jorda i syklusen, og da er det sterkest magnetisme mellom jorda og månen, eller noe sånt.. Husker ikke helt.. hehe. Men i alle fall at det påvirker alt i naturen..

Snakket med jordmor om det i går, og hun sa at det er forsket på og at forskerene mente det ikke hadde noe å si, men at "alle" gamle jordmødre mener det er noe i det. Og når det gjelder fødsler, tror jeg heller på en jordmor enn en forsker.. Hehe..

Skrevet

Jeg lå hele natt med maserier/modningsrier. Kjenner generelt bare ubehag i dag, men kanskje det kan skje noe utover dagen/natten...?!

Skrevet

månen styrer tidevannet og kroppsvæskene hos mennesker. noen leger lar være å operere under fullmåne, fordi da flyter blodet raskere, og koagulerer saktere - i noen land er det til og med forbudt med omfattende operasjoner når det er fullmåne...! kvinnens menssyklus er også styrt av månen, det har kvinner visst i hundrevis av år. det er derfor en syklus varer i 29,5 døgn, altså samme syklus som en månemåned. jeg har også lest at dersom barnet blir unnfanget ved fullmåne, blir det også født da...:)

Skrevet

Venninnen min fant ut at hun var gravid i dag!! yeeeeey! Ikke at det har noe med saken å gjøre, jeg er bare så glad på hennes vegne.. Kanskje det var fullmånen :P Ellers har jeg gått opp ca. 1Kg siden i går, og det gjør jeg hver fullmåne for da binder kroppen min mer vann.

Jeg må nok vente til neste fullmåne før det blir noe fødsel på meg, har ikke termin før 23feb.

Skrevet

Var sikker på å føde i dag jeg, men kjennes ikke sånn ut.....

Er bare fryktlig kvalm, og har hatt mange dumme kynnere.... Kan det ikke begynne å bli vondt og bli action?!!!!

Ja Ja.... jeg får iallefall sett Greys Anathomy i kveld da... mager trøst :)

Skrevet

Hører egentlig ikke til her inne før om 2 dager, men er vel lov å snike litt...?

Min bestemor sier at effekten av fullmånen er best når det er på vei til å bli flo for andre gang etter fullmåne. Eller for å sitere ordrett "aindre fløan ætter fullmåne" (fra nordnorge). Da er månen på vei bort fra jorda igjen, eller no' sånt.

Skrevet

He he, jenter, "may the force be with us.." Kunne godt tenke meg at denne fullmånen spilte inn ja! Har to uker til termin, men her er det lov å være tidlig ute ( hører du det baby? ) Var på modnsakupktr igår, så det murrer jo litt, men, det har det gjort en ukes tid nå så....

Skrevet

har ikke termin før om 38 dager jeg:p men har hatt mye vondt i nedre del av ryggen, i dag. sånn vondt som jeg ikke har hatt før. mulig det er kynnere? har nemlig ikke peiling på hva som er kynnere og hva som ikke er det:p førstegangs og rimelig grønn:p

Skrevet

Jeg har fått rimelig mye mer utflod i dag enn ellers.. vet ikke om det har noe med fullmånen å gjøre...

Skrevet

Hei! er 34 uker akkuratt i dag.. å nå i kveld har jeg fått så veldig vondt i korsryggen og ned over i bena... jeg er ikke klar for noe fødsel i dag!! så håpe inderlig at fullmånen ikke setter i gang noe ;) hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...