Noramor+Sara kommer i april Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er 27 uker i dag,var på 3D ultralyd på torsdag,da var jeg 26+2.. Men på min side her på BIM står det at jeg går i min uke 28,det er jo greit,vet at de regner det sånn... men det står at nå er barnet 950g og 32cm lang... Min jente var 950g da jeg var på 3D i min 26+2...Hvorfor er BIM så ulikt fra det leger og jordmødre sier?? Min lege vil heller ikke være med på at jeg nå er i min uke 28 her på BIM..Jeg er i uke 27 nå,ferdig med det!(sier han) Spiller ikke så stor rolle assa,men det er så forvirrende innimellom..også så merkelig at målene på babyen har vært etter her på BIM i forhold til tidlig UL, vanlig UL og 3D UL... Flere enn meg som blir litt oppgitt og forvirra av alt man leser,jeg har ihvertfall blitt litt mer sånn at jeg faktisk tar det som står her på BIM med en klype salt!!
*Mamma-i-Mars* Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 kanskje har du en stor unge???? når jeg er med jordmor og lege så sier det at jeg er i den uken jeg er i...altso er jeg som nå 32+5, så er ikke jeg i uke 33....men her inne er jeg i uke 33, men er jo ikke d før jeg har 33 fullgåtte uker..blir irritert over dette jeg..
Noramor+Sara kommer i april Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 hun jordmora sa at hun var helt normal og flott...derfor syns jeg det er så rart at målene på hvordan det "skal " være er forskjellig her inne...men det er kanskje sånn at det er generelt for hvordan babyen skal vokse,også jeg blir kjempeirritert over at det står jeg er i uke 28 i dag!NEI NEI..jeg er i uke 27..... hihi..må le litt av meg selv også,irriterer meg over mye rart for tida
nr 6 på vei Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Det handler om å regne fullgåtte uker og den uken du faktisk er i. Torsdag da du var 26+2 var du i 27 uke. Altså 26 fullgåtte uker og 2 fullgåtte dager. Når du får opp i BIM at du er i uke 28 så er du faktisk begynnt i uke 28, og størrelsen på barnet er en norm. På en vanlig kalender er vi pr 22/1 -2008 i uke 4, men i realiteten er vi uke 3+2(altså 3 fulle uker og dag 2 i uke 4) men vi sier i uke 4. Sånn blir det på BIM også.
15.mai :) Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har vært på flere ul og målene her på BIM stemmer ikke. Men de ukene og målene de har på babyverden.no er derimot helt eksakte med de målene jeg fikk på UL, på millimeteren et par ganger. Så jeg har slutta å lese uke for uke her inne og ta det heller på babyverden, men her er diskusjonsforumet mye koseligere, så hvis jeg skal skravle gravid-skravl tar jeg det her inne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå