Gå til innhold

kake som kan stå???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift på en kake som kan stå over natten og enda være like god? skal ha navnefest til helgen og tenkte å bake en kake på lørdagen...helst ikke sjokkiskake :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bløtkake er best "dagen derpå":)

da får den satt seg:)

JKøp ferdig kakebunn.

Hell over ananasjuice og appelsinjuice på hvert "lag". Smø inn bringebær syltetøy og krem på hver del. Og så er det godt med ananasbiter og babanskiver mellom hvert lag og på toppen!

FRISK og GOD!! NAM NAM!!

Skrevet

mmm hørtes bra ut men har bestilt hvit dame til alle mann så kanskje d blir litt mye bløtekake hehe..

noen flere?+ :D

Skrevet

Suksesskake

Kvæfjordkake (verdens beste) Kanskje ikke så ulikt hvit dame det heller

Skrevet

Ostekake er jo driit godt og MÅ jo bakes dagen før;)

Skrevet

Snickerskake! Den skal bakes dagen før for at den skal få "satt" seg skikkelig.

Skrevet

har dere oppskrifter? :)))) naaam nam *sikle*

Skrevet

eplekake holder seg lenge

Skrevet

SNICKERSKAKE

INGREDIENSER:

5 eggehviter

4 dl. Farin

30 Ritzkjeks

250 gr. Salte Peanøtter

1 ½ ts. Bakepulver

1 ½ ts. Vaniljesukker

Krem:

5 eggeplommer

4 ss. melis

75 gr. Mørk kokesjokolade

1 boks fløte

FREMGANGSMÅTE:

Eggehviter og farin piskes i 12 min. Ritzkjeks og peanøtter knuses grovt. Alt blandes og has oppi langpanne på bakepapir. Stekes på 170 grader i 20 min. Del kaken i to mens den er varm, når kaken er lunken legges den på rist til den er kald.

Eggeplommer og melis piskes til eggedosis. Smelt og avkjøl kokesjokoladen. Pisk fløten stiv. Alt skal blandes forsiktig.

Når kaken er kald skal halvparten av kremen på den ene halvdelen, så skal den andre delen av kaken oppå, og resten Av kremen skal på toppen. Kaken skal stå ett døgn i kjøleskap. Kan fryses.

Har aldri prøvd å fryse den, så jeg vet ikke hvordan den blir da:)

Skrevet

Kaker som inneholder rømme har jeg funnet ut at holder seg lenge og nesten blir bedre av å stå noen dager. Jeg har bakt en sjololadekake fra denne nettsiden endel ganger:

http://www.detsoteliv.no/

Gå på sjokoladekaker på menyen på venstre siden, og rull deg nedover til Chocolate passion. Den er fantastisk god, og holder 5-6 dager i kjøleskap, er best på dag 2 og 3. Jeg skal lage den som en av kakene til bryllupet vårt, og da lager jeg den torsdag (bryllupet er lørdag).

Skrevet

ostekake er nesten bedre dagen etterpå da!!!!

Skrevet

ostekake:

1 pakke bixit kjeks

100 g smeltet smør

---------------------------------------

1 pakke philadelphia

120 gram melis

1 ts vaniljesukker

3 dl rømme

3 dl fløte (piskes)

1 pakke sitrongele (med 2,5 dl vann - avkjølt)

--------------------------------------

1 pakke appelsingele (m 4 dl vann (på toppen av kaka)

Skrevet

må bare få slenge inn en takk ... supert! da blir d kakebaking på lørdag :))) supert!!!!

Skrevet

gulrotkake er en vinner! anbefaler denne:

Oppskrift

Kakebunn

4 egg

3 dl sukker

2 dl planteolje

4 ½ dl mel

1 teskje vaniljesukker

2 teskjeer bakepulver

½ teskje salt

1 teskje natron

2 teskjeer kanel

4 gulrøtter

1 dl grovhakkede hasselnøtter

1 dl rosiner

Glasur

90gram smeltet smør

2,5 dl melis

150 gram philadelphia smøreost (ikke light)

2 teskje vaniljesukker

Rasp gulrøttene i en foodprocessor eller med en rasper. Bland sammen alle ingrediensene en etter en. Stekes i rund form på 175 grader i 45 minutter. Kremen smøres på til slutt

Den er virkelig FANTASTISK GOD! Men, dobble oppskriften paa glasur, for ellers blir det litt for tynt! ;)

Jeg har bakt denne kaken noen ganger naa, og har faatt veeeeldig mye skryt for den! Lagde den bl. annet til lillemanns navnefest (sammen med 4 andre kaker) og den var den eneste som ble spist opp! :) Lykke til!!!!!

Skrevet

Absolutt alle kaker kan stå over natten og er like gode dagen etter. Minst like gode. :-) Det er eneste bløtkaker og/eller andre kaker med krem som må "passes" litt, de må stå kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...